ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تدابیر ویژه شرکت ملی پست برای دریافت گذرنامه زائرین اربعین

شرکت ملی پست امسال همانند سال‌های گذشته نیز وظایفی را در بحث توزیع گذرنامه به نقاط مختلف کشور برعهده دارد؛ مدیر کل پست استان تهران در این باره گفته است تلاش بر این است که توزیع گذرنامه به بهترین نحو و در کمترین زمان انجام شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالرضا جنتی عطائی- مدیرکل پست استان تهران و مجری کشوری توزیع گذرنامه – درباره تدابیر ویژه شرکت ملی پست برای دریافت گذرنامه های زائرین اظهار کرد: سوالاتی که برای افراد پیش می‌آید این است که با دریافت پیامک شماره مرسوله پستی ملاک بر صدور گذرنامه و تحویل به پست است؟ در این زمینه باید گفت زمانی که پیامک می‌شود و کد تخصیص داده می‌شود، حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد که آن را به همکاران من در حوزه صدور تحویل دهند. از زمانی که به تحویل می دهند ۴۸ الی ۷۲ ساعت در مراکز استان‌ها تحویل می‌شود و در تهران نیز به دلیل حجم زیاد مراجعات به مرکز توزیع و مبادلات ما در خواست می‌کنیم که مراجعه به آن محل نداشته باشند و همکاران ما خود گذرنامه‌ها را طبق آدرس تحویل می‌دهند.

جنتی گفت: شهروندان اگر می‌خواهند تسریع در کار داشته باشند، به نواحی توزیع محل سکونت خود مراجعه کنند که ما اسامی نواحی توزیع را در بنری آماده کردیم که شهروندان اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل پست استان تهران تشریح کرد: در تهران همه روزه ساعت پنج تا پنج و نیم بعدازظهر همکاران من در مرکز تجزیه مبادلات گذرنامه‌هایی که صادر شده به آدرس تهران را دریافت می‌کنند و به نواحی توزیع محل سکونت افراد می‌برند و این برای کسانی است که عجله دارند و می‌خواهند گذرنامه خود را تحویل بگیرند.

وی افزود: همکاران من تا پاسی از شب زمانی که مراجعه کننده داشته باشیم، این آمادگی را دارند که در باجه تحویل دهند و هر چیزی که در باجه تحویل نشود و به فردا موکول شود، نامه‌رسان به آدرس مربوطه آن را تحویل می‌دهد. مسئله‌ای که امسال نسبت به سال‌های گذشته توزیع گذرنامه‌ها را برای شبکه پستی و مردم آسان کرده، بحث شماره همراه و شماره تماسی است که بر روی پاکت گذرنامه‌ها لحاظ شده است و همکاران ما تلاش می‌کنند چنانچه دسترسی به افراد نداشتند، تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

وی که در یک گفت‌وگوی رادیویی صحبت می‌کرد، تأکید کرد: امسال با هماهنگی با اداره گذرنامه استان تهران، مصوب و مقرر شد که تا روز اربعین هیچ گذرنامه‌ای رابه به اداره گذرنامه برگشت ندهیم و در باجه معطله بماند و اگر شماره تماس نداشت، افراد بین پست و اداره گذرنامه سرگردان نباشند. همچنین همانند سال‌های گذشته این امکان در سایت شرکت ملی پست در قسمت رهگیری مرسولاتوجود دارد که بتوانند گذرنامه خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا