ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکایت میلیاردر لهستانی از تبلیغات دروغین مالک فیس‌بوک

رافال برزوسکا، میلیاردر لهستانی و همسرش قصد دارند از شرکت «متا» بر سر تبلیغات دروغین در فیس‌بوک و اینستاگرام که چهره او را نشان می‌دهد و اطلاعات نادرست درباره او در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، شکایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برزوسکا گفت: هنوز درباره حوزه قضایی برای طرح شکایت خود تصمیمی نگرفته‌اند. این شکایت یکی دیگر از تلاش‌های جهانی برای پاسخگو ساختن این غول اینترنتی در قبال تبلیغاتی است که حتی پس از اطلاع کاربران به شرکت درباره مشکلات آنها، همچنان نمایش داده می‌شوند.

همچنین بخوانید

یکی از سخنگوهای شرکت «متا» گفت: این شرکت وقتی تبلیغات دروغین را می‌شناسد، از پلتفرم‌های خود حذف می‌کند و با مقامات محلی برای مبارزه با کلاهبرداران همکاری می‌کند.

برزوسکا که موسس شرکت بسته بندی لهستانی «این پست» است، اظهار کرد: اوایل ژوئیه به «متا»  این مشکل را اطلاع داد، اما نتوانست راه حلی پیدا کند.

این میلیاردر لهستانی به رویترز گفت: قصد داریم یک شکایت خصوصی علیه شرکت «متا» تنظیم کنیم اما هنوز مشخص نکرده ایم که در کدام حوزه قضایی از این شرکت، شکایت خواهیم کرد. در چند هفته آینده، تصمیمی خواهیم گرفت. وی افزود: همه سناریوها از جمله طرح شکایت قضایی در آمریکا در صورت عدم اقدام در اروپا را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

برزوسکا گفت: او و همسرش از شرکت متا می‌خواهند سود بردن از تبلیغات محتوایی را که حقوق آنها را نقض می‌کند، متوقف کند و به عنوان خسارت، به یک موسسه خیریه پول پرداخت کند که متناسب با میزان درآمد حاصل از این تبلیغات نادرست باشد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس دفتر حفاظت از داده شخصی، هفته گذشته، شرکت «متا پلتفرم ایرلند» را مجبور کرد نمایش تبلیغات نادرستی را که با استفاده از داده‌های واقعی و تصاویر برزوسکا و همسرش در فیس‌بوک و اینستاگرام لهستان به مدت سه ماه نمایش داده شده اند، متوقف کند.

یک سخنگوی «متا» در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: کلاهبرداران از هر پلتفرمی که در دسترس است برای کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند و برای فرار از دستگیر شدن، مرتب شیوه خود را تغییر می دهند. محتوای کلاهبرداری، قوانین این شرکت را زیر پا می‌گذارد و زمانی که آن را پیدا کنیم، حذف می‌کنیم. «متا» همچنین با کسب و کارها، دولت‌های محلی و مجریان قانون برای شکست دادن این خلافکاران، همکاری می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا