امور زیربناییتعاون و اشتغال

نظر منفی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره «وزیر پیشنهادی کار»

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه امروز این کمیسیون با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشریح کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، ابراهیم رضایی با اشاره به حضور احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه برای گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرچالش بود و مواضع گذشته وی مورد اعتراض اکثریت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی توضیح داد: مواضع میدری به خصوص درباره «نامه جام زهر» و برخی از نطق‌ها و مواضع گذشته وی از سالیان قبل، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بازخوانی شد و نمایندگان نسبت به آن اعتراض و انتقاد داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت که دغدغه شما، دغدغه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم بوده است، اما آنها اعتماد کردند. وی اشاره‌ای به تجدیدنظر در دیدگاه‌های خود نسبت به گذشته نیز کرد و گفت که راهی که ما برای اصلاحات و آزادی رفتیم، اشتباه بود و از زمان اصلاحات، منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم و الگوی توسعه باید منطبق با واقعیت‌ها باشد و باید اختلافات فکری خود را حل کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین میدری در ادامه جلسه گفت که یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی است که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده است که یکی از راهکارهای آن، تغییر سن بازنشستگی است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که پزشکان در کشورهای پیشرفته حقوق ثابت دریافت می‌کنند و بر اساس تعداد عمل حقوق نمی‌گیرند. وی آمار بیکاری را حدود ۳ میلیون نفر دانست.

رضایی بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم دغدغه‌های خود را مطرح کرده و بر حمایت از معلولان، رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی، مسئولیت پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال، به کارگیری مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف و فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع باید عرض کنم که با توجه به اظهار نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امروز یک واکنش منفی را نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد بودیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا