صنعت، معدن، تجارتمعدن

دومین دوره مسابقات گوهرتراشی؛ مقدمه یک رویداد بین المللی

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اران(ایمیدرو)؛
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان در جلسه هماهنگی کمیته راهبردی دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی که در محل استانداری کرمان برگزار شد، گفت: کرمان؛ از استان های پیشرو در برگزاری مسابقات در حوزه های مختلف است و در این زمینه شرکت های گل گهر، مس و… از حامیان اصلی رویدادهای استان به شمار می روند.

همچنین بخوانید

افشین شهرکی با اشاره به برنامه برگزاری دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی، افزود: بر اساس منشور مسابقات، کمیته های فنی و نظارتی تشکیل و هماهنگی های لازم در حال انجام است.

وی عنوان کرد: ۳۸ آموزشگاه آزاد فعال در حوزه سنگ و جواهرات داریم و در شهر بابک، تعاونی با ۴۵ عضو در حوزه فیروزه مشغول به فعالیت هستند که این موضوع حاکی از ظرفیت های خوب استان است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه بخش خصوصی استان هم در برگزاری مسابقات همکاری خواهد کرد، گفت: در حوزه دستگاه های اجرایی، با شهرک های صنعتی، دانشگاه های فنی، سازمان فنی و حرفه ای و سازمان صمت استان ها جلساتی برگزار شده است تا این دوره با کمیت و کیفیت بهتری برپا شود.

شهرکی با بیان اینکه در این دوره علاوه بر برگزاری مسابقات، به دنبال برپایی کارگاه های آموزشی هستیم، عنوان کرد: راه اندازی دبیرخانه دایمی این مسابقات از دیگر مواردی است که باید در دستورکار قرار بگیرد چراکه این موضوع بر کیفیت برگزاری مسابقات در همه ادوار، تاثیرگذار است.

وی اعلام کرد: تجهیزات مربوط به مسابقات گوهرسنگ از سوی ایمیدرو و همچنین اعتبار استانی خریداری شده است و در استان مستقر می شود.

گوهرسنگ؛ مصداق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

در ادامه این جلسه مدیر روابط عمومی ایمیدرو اعلام کرد: کشورمان پتانسیل افزایش سهم در تجارت جهانی گوهرسنگ ها را دارد و برگزاری اینگونه مسابقات سرفصلی برای ارتقا و تحقق این مهم است.

احمدرضا صدر با اشاره به شعار امسال عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر موضوع “جهش تولید با مشارکت با مردم” تاکید دارند و حوزه گوهرسنگ از بخش هایی است که با توجه به تولید و اشتغال فراگیر آن؛ می تواند مصداق بارز این شعار باشد.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو ادامه داد: این دوره از مسابقات به صورت کشوری است اما چشم انداز آن برگزاری رویداد در سطح بین المللی است.

وی با بیان اینکه برنامه های توسعه ای گوهرسنگ باید به دیگر استان ها تسری یابد، گفت: جهش این حوزه سبب ایجاد تغییر و تحول اقتصادی در نقاط مختلف کشور خواهد شد

صدر اظهار داشت: استان کرمان به عنوان بهشت معدنی کشور؛ حامی اصلی این مسابقات به شمار می رود که جای تقدیر دارد. امیدواریم در این دوره شاهد مسابقات با کیفیتی باشیم و مسابقات ملی گوهرتراشی در دوره های بعدی توسعه یابد و به صورت بین المللی برگزار شود.

دومین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی آبان ماه امسال به میزبانی شهر کرمان برگزار می شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا