ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گروه باج افزار جهانی منهدم شد

یک گروه باج افزار فعال جهانی که ده‌ها شرکت را در بخش‌هایی مانند درمان و حمل و نقل هدف گرفته بود، با همکاری آمریکا و اروپا، منهدم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این گروه با نام «رادار» یا (نام مستعار خلع کننده) در اوت سال ۲۰۲۳ تشکیل شد و شرکت‌های کوچک و متوسط را هدف قرار داد و در ابتدا، به آمریکا متمرکز بود اما بعدها، دامنه فعالیت خود را به سراسر جهان گسترش داد.

همچنین بخوانید

مقامات آمریکایی و آلمانی روز سه شنبه اعلام کردند در تحقیقات صورت گرفته، ۴۳ شرکت از کشورهایی شامل آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، هندوراس، هند، کانادا، کرواسی، پرو، لهستان، بریتانیا، امارات عربی متحده و آلمان، به عنوان قربانیان این گروه، شناسایی شده‌اند.

به گفته مقامات، تعداد زیادی از شرکت‌ها، احتمالا هدف حمله این گروه قرار گرفته‌اند که هنوز توسط مقامات شناسایی نشده‌اند. این گروه در آمریکا، بیمارستان‌ها را نیز هدف قرار داده است.

اف بی آی آمریکا اعلام کرد سیستم‌های رایانه‌ای آسیب‌پذیر، رمزهای عبور ضعیف و عدم احراز هویت دو مرحله‌ای، دروازه نفوذ به سیستم‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها و سرقت داده‌ها برای دریافت باج بودند. سرورها و دامنه‌های متعلق به این گروه در آلمان، آمریکا و انگلیس، منحل شده اند.

به گفته مقامات آلمانی، ۱۲ مظنون از آلمان، اوکراین، روسیه، کنیا، صربستان، لیتوانی و امارات عربی متحده، شناسایی شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، اکنون تمرکز اصلی بر شناسایی مظنونان بیشتر و به دست آوردن اطلاعات درباره سایر شرکت‌های قربانی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا