امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وزیر آینده باید شهامت دفاع از حق کشاورزان را داشته باشد

عضو شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی گفت: وزیر آینده جهاد کشاورزی باید شهامت و شجاعت برای دفاع از حق کشاورزان در هیأت دولت را داشته باشد.

همچنین بخوانید

عطا الله هاشمی، عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در گفت‌وگو با مهر درباره وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: غلامرضا نوری قزلجه از جامعه کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است. وی در کارنامه حرفه‌ای خود حضور در مناصب اجرایی و قانون گذاری را دارد. در واقع وزیر پیشنهادی سال‌ها در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف حضور داشته و این حوزه را می‌شناسد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران در ادامه به خصوصیت وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: وی تشکل مدار است و به تشکل‌ها اعتقاد دارد. با توجه به ۲ دهه شناخت از وی، در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله پرورش ماهی در روستای قزلجه فعالیت دارد و فرد پیگیری در حوزه فعالیت کشاورزی بوده و می‌تواند از حق و حقوق کشاورزان خوب دفاع کند.

داشتن شهامت برای دفاع از حق کشاورزان

عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در پاسخ به این پرسش که انتظار فعالان این بخش از وزیر آینده وزارت جهاد کشاورزی چیست، گفت: انتظار است نخست، بخش کشاورزی را خوب بشناسد؛ نقاط قوت و ضعف، خلاءها و کاستی‌هایی که وجود دارد. دوم این که با شهامت و شجاعت باشد تا بتواند با علم، در هیأت دولت از بخش کشاورزی دفاع کند.

وی اظهار کرد: در وزرای پیشین آن گونه که باید از حق و حقوق بخش کشاورزی در سرمایه گذاری، تخصیص اعتبارات و… در جلسات هیأت دولت دفاع نشده است. به عنوان مثال، سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه بیش از ۱۴ درصد پیش بینی شده است اما اعتباراتی که در نظر گرفته شده حتی به ۴ درصد هم نمی‌رسد. این امر نشان می‌دهد حقوق بخش کشاورزی در حال تضعیف است.

هاشمی در پایان گفت: بها دادن به تشکل‌ها که نیرو عظیمی است و فراهم‌آوری اطلاعات و داده‌های مستندتر از این طریق می‌تواند وزیر آینده را در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی خودش موفق‌تر کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا