انرژی

مصرف روزانه بنزین در استان مرکزی کمتر از میانگین کشوری است

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی گفت: مصرف روزانه بنزین در استان مرکزی کمتر از میانگین کشوری است.

سعید جمشیدی، ۲۳ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در استان مرکزی به ۹ تا ۱۰ استان دیگر سوخت رسانی می‌کنیم چراکه تاسیسات ما منحصر به فرد است و از تکنولوژی بالایی برخورداریم. 

وی با اشاره به وجود ۱۰۴ جایگاه سوخت مایع و ۶۲ جایگاه CNG در استان مرکزی بر ضرورت فرهنگ سازی جهت مقابله با ناترازی انرژی تاکید کرد و افزود: در ایام اربعین اقداماتی جهت تامین بنزین مورد نیاز جایگاه‌ها انجام شده است. 

وی اضافه کرد: دولت تحت هیچ شرایطی سوخت رایگان خارج از قاعده برای ایام اربعین نخواهد داد. پنج هزار سیلندر گاز مایع به موکب‌های استان مرکزی که در ایام اربعین به کشور عراق می‌روند داده‌ایم. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی مبدا قاچاق سوخت در کشور نیست و میزان قاچاق سوخت در استان بسیار جزئی است. 

وی با بیان اینکه سوخت، پیشران و مولد تولید در کشور است افزود: اگر بخواهیم از خارج از کشور بنزین وارد کنیم و به دست مردم بدهیم، لیتری ۳۸ هزار تومان تمام می‌شود. باید به سمت انرژی‌های نو و ماشین‌های برقی حرکت کنیم. 

جمشیدی تصریح کرد: در سفر شهید جمهور به استان مرکزی مصوب شد، مجموعه وزارت نفت ۲۲۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی خود در استان مرکزی هزینه کند. 

وی ادامه داد: میانگین روزانه مصرف بنزین در استان مرکزی بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر است که پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.

جمشیدی با بیان اینکه کیفیت بنزین تمام جایگاه‌های سوخت در استان مرکزی با کیفیت یورو ۴ است گفت: اراک یک کلانشهر آلوده است و الزام است که تحت هیچ شرایطی، بنزین با کیفیت غیر یورو ۴ در جایگاه‌ها توزیع نشود. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی تاکید کرد: ما به هیچ وجه صادرات بنزین از هیچ کدام از پالایشگاه‌های کشور به دیگر کشورها نداریم.

وی در پاسخ به ایسنا در رابطه با علت کاهش سهمیه کارت‌های سوخت جایگاه‌های بنزین در استان افزود: طبق الزام وزارت نفت، استفاده از کارت‌های بنزین شخصی باید به ۹۰ درصد برسد و ما نیز در همین راستا حرکت کرده‌ایم. همچنین طبق قانون به جایگاه‌هایی که زیر ۱۵۰ هزار لیتر در روز توزیع بنزین دارند فقط یک کارت می‌دهیم و چون هیچ جایگاهی در استان بالای ۱۵۰ هزار لیتر در روز مصرف بنزین ندارد به همه یک کارت سوخت داده‌ایم. کارت‌های سوخت جایگاه‌ها روزانه فقط مجوز ۲۵۰ تراکنش را دارند و بعد از آن، قفل می‌شوند و دوباره روز بعد شارژ می‌شوند. 

جمشیدی تاکید کرد: ۳۱ درصد مردم استان مرکزی از کارت جایگاه‌ها استفاده می‌کنند و فقط ۶۹ درصد از کارت شخصی استفاده می‌کنند که نسبت به استان‌های دیگر که نزدیک به ۹۰ درصد است خیلی عقب هستیم. 

وی در رابطه با عدم وجود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت استان مرکزی اظهار کرد: به دلیل ناترازی انرژی، اولویت ما تولید بنزین یورو ۴ است و بنزین سوپر در اولویت تولید نیست. در کل کشور تولید بنزین سوپر بسیار محدود است و فقط برای صنایع نظامی و خاص تولید می‌شود. اگر مصرف مردم کاهش پیدا کند قطعا پالایشگاه‌های ما بنزین سوپر تولید خواهند کرد. 

جمشیدی در ادامه افزود: طبق دستور مقام عالی وزارت، شرکت نفت در صورتی ساختمان خود در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک را به دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت پارکینگ خواهد داد که زمین یا ساختمانی را در ازای آن، در داخل شهر به ما بدهند تا امور مردم مختل نشود. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا