اقتصاد کلان

سیستم‌های جامع بیمه‌گری نیاز اساسی صنعت بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به راه اندازی سیستم جامع بیمه گری نسیم گفت: سیستم‌های جامع بیمه‌گری یکی از دغدغه‌ها و نیاز اساسی صنعت بیمه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی استاد هاشمی در نشست رونمایی از سیستم جامع بیمه گری نسیم گفت: در سال‌های اخیر CORE Insurance یا بیمه‌گری متمرکز، یکی از دغدغه‌های مهم صنعت بیمه و بیمه مرکزی در حوزه فناوری بود و امروز نیازمند این مهم هستیم که به سمت توسعه بستر فناوری جامع در شرکت‌های بیمه‌ای حرکت کنیم؛ چراکه این مهم نیاز اساسی صنعت بیمه است.

همچنین بخوانید

اتصال به شبکه برون سازمانی بیمه‌ای از نقاط قوت سیستم جدید بیمه‌گری

وی افزود: از آنجایی که برخی شرکت‌های بیمه‌ای، سیستم‌های جامع بیمه‌گری مستقل و ویژه خود را دارند، کاری که امروز انجام شده است، مانعی برای دیگر شرکت‌های بیمه‌ای در راستای توسعه و طراحی سیستم‌های جامع بیمه‌گر نیست و از آنجایی که مشکلاتی در حوزه داده و شبکه اطلاعات بیمه‌ای در این صنعت وجود دارد، بیمه مرکزی در حال کار بر روی معماری جدید طراحی داده‌ها است. با این حال، ‌یکی از ویژگی‌های خوب این سیستم جامع بیمه‌گری، اتصال به شبکه‌های برون سازمانی مانند سامانه‌های فروشگاهی است.

شخصی‌سازی بیمه‌ها در راستای کیفی سازی صنعت بیمه

در ادامه نیز علی بنیادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی – گفت: کُراینشورنس یا سیستم بیمه‌گری متمرکز می‌تواند جایگزین مناسبی برای شرکت‌های بیمه‌ای باشد و تعامل میان بیمه‌گر و شرکت‌های بیمه‌ای را افزایش دهد تا بیمه شده بتواند به صورت شخصی و به شکل آنلاین و برخط، بیمه مورد نظر خود را طراحی و ثبت کند.

وی افزود: بنابراین، بحث شخصی سازی بیمه نامه‌ها یکی از اقدامات مهمی است که در حوزه بیمه‌های فناور و سیستم‌های بیمه‌گر متمرکز در حال تحقق است و خوشبختانه امروز بخش قابل توجهی از این امر طی شده است که به تحقق کیفی سازی صنعت بیمه کمک شایانی می‌کند.

همچنین، مسعود حجاریان کاشانی – رئیس هیأت مدیره شرکت بیمه پردیس – به عنوان متولی و طراح سیستم جامع بیمه‌گری نسیم گفت: به باور بسیاری از خبرگان صنعت بیمه، یکی از مهم‌ترین چالش این صنعت، در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بیمه‌گری است. این چالش ریشه در طول فعالیت شرکت‌های بیمه داشته و در سال‌های اخیر به واسطه تغییر و تحولات حوزه فناوری و شکل‌گیری بازیگران جدید، بسیار جدی‌تر از پیش، در دستور کار شرکت‌های بیمه‌ای قرار گرفته است.

ارزیابی و مدیریت ریسک بیمه‌ای

وی در رابطه با این سیستم جامع بیمه‌گری گفت: این سیستم فعالیت‌های بیمه‌گری را در بستر دیجیتال تامین می‌کند و تمام تامین کنندگان مثل شبکه فروش، شبکه خسارت، شبکه ارزیابی، جامعه پزشکان و وکلا و همچنین دیگر بخش‌های تامین کننده را مدیریت و ارزیابی می‌کند. با این حال مهم‌ترین ویژگی و هدف آن ارزیابی و مدیریت ریسک در این صنعت است.

کاشانی خاطر نشان کرد: علاوه بر این در حوزه کارشناسی پرداخت خسارت، جذب و نگه‌داری مشتریان حقیقی و حقوقی، ارزش آفرینی برای بیمه گذاران و شرکت‌های بیمه‌ای، حسابداری و گزارش‌گری از دیگر ویژگی‌های این سیستم جامع بیمه‌گری جدید است.

در پایان علی بنیادی نائینی – معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی – با اشاره به اهداف مورد نظر در راستای راه اندازی این سیستم بیمه‌گری متمرکز گفت: الزوم در محاسبه ریسک، کنترل ظرفیت  نگهداری ریسک‌ و محاسبه برخط حاشیه توانگری مالی، مدیریت واگذاری اتکایی اجباری، قراردادی و اختیاری، سیستم هوش تجاری BI جهت تصمیم سازی مدیران و حفظ و نگهداری تاریخچه فعالیت‌ها از دلایل راه اندازی این سیستم‌های بیمه گر متمرکز است و در تلاش هستیم در آینده این فناوری‌ها به همه شبکه بیمه‌ای کشور تسری یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا