بین الملل

دریافتی یک‌ساله رؤسای شرکت‌های انگلیسی ۱۲۰ برابر حقوق کارگران

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که دریافتی سالانه رؤسای شرکت‌های بزرگ در انگلیس بیش از ۱۲۰ برابر متوسط دریافتی کارگران در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که میزان پرداختی به رؤسای شرکت‌های بزرگ انگلیسی ۱۲۰ برابر متوسط پرداختی به کارگران تمام وقت در این کشور است.

همچنین بخوانید

مرکز «دستمزد بالا» انگلیس که در حوزه دلایل و تبعات نابرابری اقتصادی فعالیت می‌کند، اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۴.۱۹ میلیون پوند، معادل ۵.۳۴ میلیون دلار، به رؤسای شرکت‌های بزرگ انگلیسی پرداخت شده که بالاترین میزان در تاریخ ثبت این سوابق به شمار می‌رود و نسبت به سال ۲۰۲۲ نیز بیشتر بوده است.

این در حالی است که متوسط دریافتی یک کارگر تمام وقت در این شرکت‌ها در سال گذشته معادل ۳۴ هزار و ۹۶۳ پوند بوده است. بنا بر این دریافتی رؤسای شرکت‌ها بیشتر از آن میزانی است که یک کارگر می‌تواند در بخش قابل توجهی از عمر کاری خود دریافتی داشته باشد.

در سال ۲۰۲۳ بیشترین دریافتی در میان رؤسای شرکت‌های انگلیسی مربوط به پاسکال سوریوت، رئیس شرکت استراژنکا، بوده که ۱۵.۳ میلیون دلار دریافتی داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا