اقتصاد کلان

نقش کمرنگ دلار در بریکس

کارشناس هندی اظهار کرد کشورهای بریکس دیگر اهمیت زیادی برای دلار قائل نیستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سامیپ شستری، کارشناس هندی تاکید کرد با این ادعا که کشورهای غربی قوی‌ترین اقتصادهای جهان هستند، کاملا مخالف است.

همچنین بخوانید

او به عنوان نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بریکس گفت که کشورهای عضو بریکس دیگر اهمیت زیادی برای دلار قائل نیستند و با موفقیت از ارزهای ملی استفاده می‌کنند. فکر می‌کنم به زودی شاهد کاهش ارزش دلار خواهیم بود. ما قبلا تجارت خود را با استفاده از روبل و روپیه، یوان و روپیه و ارزهای خودمان آغاز کرده‌ایم و دیگر ارزش زیادی برای دلار قائل نیستیم و علت اهمیت این موضوع این است که هر کشوری نباید به یک ارز واحد وابسته باشد، باید به پول خودمان وابسته باشیم و آن را قوی کنیم و اقتصادمان را قدرتمند سازیم.

این کارشناس همچنین تاکید کرد با این ادعا که کشورهای غربی قوی‌ترین اقتصادهای جهان هستند، کاملا مخالف است. به گفته وی، قدرت اقتصادی از غرب به جنوب جهانی در حال انتقال است.

او گفت اگر فقط به روسیه، هند و چین نگاه کنید سه کشور بسیار قوی در میان اقتصادهای در حال رشد هستند. هند به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است، بنابراین ما به دنیا ثابت می‌کنیم که خوداتکایی در حال حاضر بسیار مهم است.

اگر به تحریم‌ها نگاه کنید درمی‌یابید که طی ۲ سال، روسیه به بهترین نمونه خوداتکایی تبدیل شده است. همه چیز ساخت روسیه موجود است و رشد مداوم ۲ درصدی در خود اقتصاد روسیه وجود دارد. بنابراین از نظر جغرافیایی، اگر به کشورهای بریکس نگاه کنید، ما بسیار از هم دور هستیم، اما با وجود آن، ما یک رشد بسیار استراتژیک و پایدار داریم.

انجمن بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط برزیل، روسیه، هند و چین ایجاد شد و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۱ به آن ملحق شد. در اول ژانویه ۲۰۲۴، مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی به اعضای کامل این گروه تبدیل شدند. روسیه امسال ریاست این انجمن را بر عهده دارد. رویداد اصلی سال ۲۰۲۴ برای بریکس، اجلاس سران خواهد بود که در ماه اکتبر در کازان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا