اقتصاد کلان

۲ دلیل برای تاب‌آوری اقتصاد روسیه در مقابل تحریم و رکود اقتصاد جهانی

۲ دلیل برای تاب‌آوری اقتصاد روسیه در مقابل تحریم و رکود اقتصاد جهانی

در سراسر جهان نگرانی‌ها در مورد اقتصاد افزایش یافته است اما در روسیه با وجود تحریم‌ها خبر از رشد اقتصادی است اما دلیل این تاب آوری اقتصادی روسیه همزمان با جنگ اوکراین چیست؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در آمریکا و کانادا بیکاری در حال افزایش است، در حالی که شاخص احساسات مصرف‌کننده همچنان ناامیدکننده است. اروپا همچنان با رکود درگیر است حتی چین مشکلاتی دارد با این حال یک جا وجود دارد که در آن حال و هوا کاملا متفاوت است.

همچنین بخوانید

با وجود تحریم‌های شدید و وضعیت نابسامان جهان، اقتصاد روسیه به شدت در حال رشد است.

اکونومیست گزارش کرد، با وجود تحریم‌های شدید و وضعیت نابسامان، روسیه رشد اقتصادی جدی نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۴، رشد تولید ناخالص داخلی روسیه به میزان سه درصد است که بالاتر از ۹۵ درصد کشورهای ثروتمند است.

اکونومیست ۲ دلیل برای تاب‌آوری اقتصاد روسیه را ذکر کرده است؛ اولین مورد این است که روسیه ذخایر عظیمی را انباشته کرده است که از کسری بودجه حمایت می‌کند و دلیل دوم، سیاست پولی غیرمعمول بانک مرکزی روسیه است.

نرخ کلیدی از ۷.۵ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است. به همین دلیل، روبل تقویت شده است، روسیه سرمایه‌گذاری خارجی از چین و هند را جذب کرده است که باعث کاهش قیمت واردات و به تبع آن تورم می‌شود.

همچنین روسیه مردم را به پس‌انداز تشویق می‌کند تا برای مصرف هزینه کنند که  تورم را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا