ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بلو اسکای بعد از اختلاف انگلیس با ایلان ماسک گل کرد

پلتفرم شبکه اجتماعی «بلو اسکای» (Bluesky)، در روزهای اخیر، به دنبال اظهارات تحریک آمیز ایلان ماسک، شاهد افزایش پیوستن کاربران انگلیسی بوده است که به دنبال جایگزینی برای «ایکس» بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «بلو اسکای» در بیانیه‌ای اعلام کرد این شبکه اجتماعی، شاهد افزایش ۶۰ درصدی فعالیت کلی حساب‌های کاربری در انگلیس بوده و چندین عضو پارلمان انگلیس هم به تازگی، به این پلتفرم پیوسته‌اند.

همچنین بخوانید

ایلان ماسک که مالک شبکه اجتماعی «ایکس» است، متهم شده است تنش‌های اجتماعی در انگلیس را بعد از آشوب‌های راستگرایان افراطی، تشدید کرده است. ماسک از «ایکس» برای انتشار اطلاعات گمراه کننده برای میلیون‌ها دنبال‌کننده خود استفاده کرده است. بعد از اینکه ماسک در یکی از پست‌های خود نوشت: «جنگ داخلی در انگلیس، اجتناب ناپذیر است»، واکنش کِر استارمر، نخست وزیر انگلیس را به دنبال داشت و باعث درخواست‌هایی از دولت برای اعمال هر چه سریع‌تر قانون‌های نظارت‌کننده بر محتوای آنلاین شد.

«بلو اسکای» که یک بازیگر نسبتا جدیدتر در فضای شبکه اجتماعی است، اعلام کرد در پنج روز از هفت روز گذشته، انگلیس بیشترین رشد حساب‌های کاربری جدید در این پلتفرم را در میان هر کشوری داشته است.

ایلان ماسک که متولد آفریقای جنوبی است، در سال ۲۰۰۲، شهروند آمریکا شد و در سال‌های اخیر، به سیاست جناح راست روی آورد و علنا، از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده است.

«بلو اسکای» یکی از اپلیکیشن‌هایی بوده که پس از خریداری شدن «ایکس» یا توییتر سابق توسط ایلان ماسک، به عنوان جایگزین این شبکه اجتماعی دیده شد. طبق داده‌های شرکت اطلاعات بازار دیجیتالی «سیمیلار وب»، تعداد کاربران فعال ماهانه «بلو اسکای» در ژوئیه، به حدود ۶۸۸ هزار و ۵۶۸ نفر رسید که در مقایسه با ۷۶.۹ میلیون کاربر «ایکس»، ناچیز محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت «متا» که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، درباره رشد کاربران انگلیسی «تردز» که رقیب «ایکس» است، به‌روزرسانی نداشته است. «ماستودون» که رقیب کوچکتر «ایکس» است، در این باره، اظهارنظر نکرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا