ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گزینه «تجزیه گوگل» روی میز دولت آمریکا رفت

وزارت دادگستری آمریکا سرگرم بررسی گزینه‌هایی شامل تجزیه کسب و کارهای گوگل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یک هفته پس از صدور حکم قاضی که اعلام کرد گوگل، بازار جستجوی آنلاین را به شکل غیرقانونی به انحصار خود درآورده است، بلومبرگ در گزارشی نوشت: وزارت دادگستری سرگرم بررسی گزینه‌هایی شامل تجزیه گوگل است.

ارزش سهام این شرکت مستقر در کالیفرنیا پس از انتشار این خبر در معاملات بعدازظهر سه شنبه، ۱.۴ درصد سقوط کرد.

در این حکم که هفته گذشته اعلام شد، گوگل در زمینه نقض قانون ضد انحصارطلبی محکوم شناخته شد. قاضی آمریکایی اعلام کرد این شرکت میلیاردها دلار هزینه کرده تا یک انحصار غیرقانونی ایجاد کند و به موتور جستجوی پیش فرض جهان تبدیل شود. این حکم، نخستین پیروزی بزرگ برای مقامات قدرال دیده می‌شود که علیه نفوذ بازار شرکت‌های بزرگ فناوری برخاسته‌اند.

سایر گزینه‌های وزارت دادگستری آمریکا، مجبور کردن گوگل برای اشتراک گذاری داده با رقیبان و انجام اقداماتی برای ممانعت از داشتن مزیت غیرمنصفانه در محصولات هوش مصنوعی است.

طبق گزارش بلومبرگ، سیستم عامل اندروید، یکی از مواردی است که دادستان‌های وزارت دادگستری، مرتب درباره آن گفتگو می‌کنند.

مقامات سرگرم بررسی وادار کردن گوگل به فروش برنامه تبلیغات جستجوی گوگل به نام «ادوردز» (AdWords) و واگذاری احتمالی مرورگر وب کروم هستند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فدرال، در چهار سال گذشته، از متا پلتفرم، آمازون و اپل، شکایت کرده و مدعی شدند این شرکتها، انحصارهای غیرقانونی را حفظ کردند. مایکروسافت در سال ۲۰۰۴، با وزارت دادگستری آمریکا برای حل و فصل ادعاهای مربوط به وادار شدن کاربران ویندوز به استفاده از مرورگر وب «اینترنت اکسپلورر»، به توافق رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا