ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

زائران اربعین از کدام سیم‌کارت در عراق استفاده کنند؟

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تقریبا قیمت سیم‌کارت های ایرانی و عراقی مشابه یک‌دیگر و رقابتی است، بنابراین قیمت‌ها مزیت زیادی ایجاد نمی‌کند، همچنین با اپراتورهای ایرانی صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیر  محمدزاده لاجوردی- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که زائران اربعین پس از ورود به عراق باید از  کدام سیم کارت عراقی یا ایرانی استفاده کنند، اظهار کرد: در این زمینه چند فاکتور مهم است که یکی از آن‌ها قیمت است. تقریبا قیمت‌ها مشابه یک‌دیگر و رقابتی است و خیلی نمی‌توان گفت قیمت‌ها مزیت زیادی ایجاد می‌کند.

همچنین بخوانید

وی افزود: با اپراتورهای ایرانی هم صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند. سال گذشته می‌توان گفت تقریبا این کار را انجام دادند و امیدواریم این اتفاق امسال نیز رخ دهد. اما چند موضوع دیگری وجود دارد؛ کاربران و زوار ایرانی که وارد عراق می‌شوند، می‌خواهند صحبت و ارتباط صوتی و تصویری با خانواده خود در ایران برقرار کنند و احتمالا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند که شبکه‌های اجتماعی ما بعد از مرز هم جوابگو است.

لاجوردی گفت: ممکن است کاربری از پیام ‌سان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کند که اتفاق خوبی در این زمینه رخ داده و کاری که امسال هم انجام شده این است که لینک مستقیمی بین عراق و تهران ایجاد کردیم. این لینک مستقیم باعث می‌شود زمانی که کاربر ایرانی در عراق هست و می‌خواهد محتوایی را در ایران مشاهده کند، مستقیما درخواست از عراق به ایران فرستاده شود. قبلا این درخواست تا فرانکفورت رفته و بعد به ایران می آمد و دوباره پاسخ آن از تهران به فرانکفورت و بعد به عراق یا کربلا می‌رفت.

توئیتر آرمان اقتصادی را دنبال کنید

دومین لینک مستقیم ارتباط بین ایران و عراق راه‌اندازی شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه صحبت‌هایش گفت: در گذشته هر  یک درخواستی که کاربر می داد ۲۰۰ میلی ثانیه طول می‌کشید اما درحال حاضر با لینک ایجاد شده بین تهران و عراق تقریبا ۵۰ میلی ثانیه یعنی سرعت دسترسی  سه چهارم سریع‌تر شده که اتفاق خوبی است و کاربر تجربه کاربری خود را می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا