ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هکرها نزدیک به ۳ میلیارد داده آمریکایی‌ها را فاش کردند

۲.۷ میلیارد داده شامل نام‌ها، نام‌های مستعار و آدرس‌های فیزیکی توسط یک گروهی هکری منتشر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، چند ماه پس از اینکه یک گروه هکری ادعا کرد که نزدیک به ۳ میلیارد داده دزدیده شده از یک دلال داده را فروخته است اکنون به نظر می‌رسد بسیاری از اطلاعات به بیرون درز کرده است. داده‌ها شامل ۲.۷ میلیارد مورد از اطلاعات شخصی افراد در ایالات متحده مانند نام‌ها، شماره‌های تامین اجتماعی، نام‌های مستعار احتمالی و تمام آدرس‌های فیزیکی که در آنها زندگی می‌کرده‌اند، می‌شود.

همچنین بخوانید

به نقل از انگجت، گمان می‌رود این داده‌ها که رمزگذاری نشده‌اند، از یک کارگزار به نام داده‌های عمومی ملی به دست آمده باشد. گفته می‌شود که این کسب‌وکار با جمع‌آوری اطلاعات از منابع عمومی، پروفایل‌هایی را برای افراد جمع‌آوری می‌کند و سپس داده‌ها را برای مواردی مانند بررسی پیشینه و جستجوی سوابق جنایی به فروش می‌رساند.

در ماه آوریل یک گروه هکری تلاش کرد تا ۲.۹ میلیارد مورد ثبت شده را که ادعا می‌کرد از این شرکت دزدیده شده است بفروشد. این داده‌ها شامل اطلاعات شخصی همه افراد در ایالات متحده، بریتانیا و کانادا بود. این گروه به دنبال ۳.۵ میلیون دلار برای کل پایگاه داده چهار ترابایتی بود، اما از آن زمان تاکنون بخش‌هایی از داده‌ها توسط نهادهای مختلف به بیرون درز کرده است.

چندین نفر تأیید کردند که اطلاعاتی که در مورد آنها و اعضای خانواده‌شان از جمله برخی از بستگان مرده فاش شده است، دقیق است، اما در موارد دیگر برخی از آنها با افراد اشتباه مرتبط بودند. این امکان وجود دارد که اطلاعات از یک نسخه پشتیبان قدیمی به سرقت رفته باشد، زیرا شامل آدرس خانه فعلی افرادی نیست که گزارشگران اطلاعات آنها را با داده‌ها بررسی کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا