اقتصاد کلان

طلای جهانی از تب و تاب افتاد

قیمت طلا امروز پنجشنبه (۱۵ اگوست) پس از افت یک درصدی در جلسه گذشته ثابت بود، زیرا داده‌های ایالات‌متحده نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده همانطور که انتظار می‌رفت در ماه گذشته افزایش یافت و شرط کاهش بیشتر نرخ از سوی فدرال رزرو در سپتامبر را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از اینکه قیمت شمش در روز چهارشنبه به بیشترین میزان خود از ۶ اگوست سقوط کرد، طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۴۴۸ دلار و ۴۹ سنت در هر اونس بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۲۴۸۶ دلار آمریکا رسید.

همچنین بخوانید

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه جولای نسبتاً افزایش یافت و افزایش سالانه تورم برای اولین‌بار از اوایل سال ۲۰۲۱ به زیر سه درصد کاهش یافت. این داده‌ها راه را برای بانک مرکزی ایالات‌متحده برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده بازتر کرد اما احتمال کاهش بیشتر آن بعید است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران اکنون حدود ۳۶ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ در ماه سپتامبر را می‌بینند که از ۵۰ درصد قبل از انتشار داده‌ها کاهش یافته است. نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود. تمرکز بازار اکنون بر روی آمارهای خرده فروشی و مطالبات اولیه بیکاری در ایالات‌متحده خواهد بود.

طبق گزارش رویترز،در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۷.۴۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۲۳.۳۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲۷.۲۵ دلار رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا