ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سقوط ارزش «ترامپ مدیا» بعد از بازگشت ترامپ به «ایکس»

ارزش سهام شرکت «ترامپ مدیا» به دنبال نتایج ضعیف سه ماهه و بازگشت نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا به شبکه اجتماعی «ایکس»، روز چهارشنبه سقوط کرد و نزدیک به پایینترین حد خود ایستاد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کاهش برتری ترامپ در نظرسنجی‌ها و تاثیر فضای انتخاباتی بر بازارها در هفته‌های اخیر، به سهام شرکت فناوری و رسانه ای «ترامپ مدیا»  ضربه زده است.

همچنین بخوانید

ترامپ سهامدار بزرگ شرکت «ترامپ مدیا» است که دارایی اصلی آن، اپلیکیشن «تروث سوشال» (Truth Social) به عنوان شبکه اجتماعی محبوب در میان برخی از محافظه‌کاران است.

ترامپ سه شنبه هفته جاری، بازگشت خود به «ایکس» را با مصاحبه ای با ایلان ماسک اعلام کرد.

«ایکس» (توییتر سابق) در ژانویه سال ۲۰۲۱، حساب کاربری دونالد ترامپ را معلق کرد اما پس از اینکه این شرکت در سال ۲۰۲۲ توسط ایلان ماسک خریداری و خصوصی شد، دسترسی رئیس جمهور سابق به حسابش، برگردانده شد.

حدود ۱.۳ میلیون نفر در گفتگوی طولانی بین دونالد ترامپ و ایلان ماسک که طی آن، درباره موضوعات گوناگون، از سوء قصد به ترامپ گرفته تا ژئوپلیتیک و اقتصاد بحث شد، حضور داشتند.

به گفته تحلیلگران، این واقعیت که این مکالمه به جای «تروث سوشال»، در «ایکس» انجام شد، برای سرمایه گذاران مشخص کرد که «ایکس»، یک بازیگر برجسته در فضای شبکه های اجتماعی است.

ترامپ مرتبا در پلتفرم «تروث سوشال» که در فوریه  سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، پست می گذارد، اما پستهای او در این پلتفرم، مخاطبان بسیار کمتری نسبت به «ایکس» دارد.

سهام «ترامپ مدیا»  بیش از نیمی از ارزش خود را از زمان عرضه عمومی در مارس، از دست داده است. ارزش بازار این شرکت از بیش از ۹ میلیارد دلار در اوایل سال میلادی جاری، به ۴.۷۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. ارزش سهام «ترامپ مدیا» در معاملات روز چهارشنبه، با ۱.۹ درصد کاهش، به ۲۳.۵۴ دلار رسید. پس از اینکه شرکت اعلام کرد می‌تواند میلیون‌ها سهم را بفروشد، سهامش در ۱۶ آوریل، به ۲۲.۸۴ دلار سقوط کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران درباره عملکرد سهام «ترامپ مدیا» در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا