اقتصاد کلان

روسیه به دنبال تقویت گردشگری پزشکی با کشورهای بریکس

کارشناسان اظهار کردند که کشورهای بریکس نقش مهمی در تقویت بخش گردشگری پزشکی روسیه ایفا خواهند کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کارشناسان معتقدند روسیه باید بر جذب شهروندان کشورهای بریکس پلاس، به ویژه چین و هند، برای توسعه صنعت گردشگری پزشکی خود تمرکز کند.

مونیش آرورا، مدیر بخش بهداشت اظهار کرد گروهی از کشورها از لحاظ جغرافیایی نزدیک به روسیه قرار دارند و از نظر گردشگری پزشکی خارجی دارای پتانسیل بالایی هستند. ما در مورد ۱۰ کشور با پتانسیل کل بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار صحبت می‌کنیم. چهار کشور از این کشورها، اعضای بریکس پلاس هستند و بزرگترین پتانسیل‌ها متعلق به چین (۱۶۶.۸ میلیارد دلار) با سهم بیش از ۶۵ درصد و هند (۴۰.۹ میلیارد دلار) با سهم ۱۶ درصد است.

بر اساس نتایج تحقیقات، شهروندان این کشورها اغلب به دنبال درمان بیماری‌های انکولوژیک، چشمی و قلبی هستند.

دسته دوم کشورها، شامل کشورهایی است که پتانسیل پایینی دارند اما از نظر جغرافیایی به روسیه نزدیک هستند. این فهرست شامل ۲۱ ایالت، از جمله کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، با پتانسیل کل حدود ۲۷ میلیارد دلار است.

آرورا گفت هنگام کار با این گروه، باید بر جذب گردشگران پزشکی عمدتا از خاورمیانه (عربستان سعودی، عراق) و کشورهای آفریقایی (الجزایر، مراکش و اتیوپی) تمرکز کرد.

بر اساس گزارش این شرکت، روسیه در حال حاضر از نظر جذابیت برای گردشگران پزشکی خارجی در رتبه ۴۱ قرار دارد. گردشگر پزشکی کمتر از ۰.۰۱ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد (این شاخص در ترکیه ۲۰ برابر و در مالزی ۴۰ برابر بیشتر است).

کارشناسان انتظار دارند بازار گردشگری سلامت روسیه تا سال ۲۰۳۰ بر اساس نحوه توسعه آن از ۲.۲ میلیارد دلار به ۷.۶ میلیارد دلار برسد.

به منظور جذب تعداد بیشتری از گردشگران پزشکی از خارج از روسیه، متخصصان توصیه کردند که استراتژی ملی بازنگری شده برای توسعه این نوع گردشگری تصویب شود.

طی سه سال آینده، روسیه باید به‌طور عمده بر حفظ و افزایش جریان گردشگران پزشکی از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، افزایش کیفیت مراقبت و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای افزایش تعداد گردشگران پزشکی از کشورهای دوست فراتر از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع تمرکز کند.

بیزنس نوشت، در این تحقیق آمده است که اولویت دیگر باید توسعه خدمات برای مشتریان انگلیسی زبان باشد تا صنعت گردشگری پزشکی این کشور را برای شهروندان خارجی جذاب‌تر کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا