کسب و کارگردشگری

آب و هوای تورنتو در طول سال | خطرناک ترین زمان سفر به تورنتو

تورنتو در کشور کانادا همیشه میزبان توریست‌های بسیاری است. این شهر پرجنب و جوش انواع جاذبه‌های دیدنی را در خود جای داده و می‌تواند هر شخص با هر سلیقه‌ای را راضی نگه‌دارد. چه به ماجراجویی در شهری شلوغ علاقه داشته و چه بخواهید تا مدتی آرام در کنار دریاچه بنشینید، تورنتو همیشه بهترین گزینه خواهد بود. اگر به دنبال چشیدن طعم غذاهای لذیذ تورنتو بوده و درباره بهترین زمان سفر به آن کنجکاو هستید، باید بدانید که بهترین زمان سفر به تورنتو از بهار تا اوایل پاییز است. در ادامه بیشتر شما را با آب و هوای این شهر آشنا خواهیم کرد.

 

آشنایی با آب و هوای تورنتو

همچنین بخوانید

شهر تورنتو بسته به هر فصل آب و هوایی متفاوت به خود می‌گیرد. به طور کلی آب و هوای این شهر در چهار فصل سال به شرح زیر است. خوب است تا پیش از خرید بلیط هواپیما تهران تورنتو ، آب و هوای این شهر را نیز در نظر داشته باشید.

آب و هوای تورنتو در طول سال

بهار

بهار در شهر تورنتو در اواسط ماه مارس از راه می‌رسد. آوریل در این شهر، آب و هوایی عالی داشته و کاملاً برای برگزاری مسابقات بیسبال مناسب است. ماه می در تورنتو، آب و هوایی بسیار مطبوع داشته و تنها با پوشیدن یک ژاکت بهاره می‌توان در شهر به گشت و گذار پرداخت. به طور کلی دمای هوای این شهر در بهار از منفی ۲ درجه تا ۱۹ درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود.

تابستان

فصل تابستان در تورنتو از ماه جون تا سپتامبر را در برمی‌گیرد. در این فصل، هوای تورنتو گرم و شرجی بوده و دما از ۲۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد متغیر است. از آنجا که در این فصل دمای هوا مناسب بوده و به سادگی می‌توانید به گشت و گذار بپردازید، شما می‌توانید بلیط سفر خود را از وب سایت پیک خورشید خریداری کرده و سفرتان را در فصل تابستان برنامه‌ریزی کنید.

پاییز

پاییز در تورنتو، فصلی گرم با اندکی باران است. این فصل از ماه سپتامبر تا اوایل اکتبر را در برگرفته و دمایی در حدود ۲ تا ۲۳ درجه سانتی گراد دارد. جالب است بدانید که در فصل پاییز، هر ماه ۸ تا ۱۰ روز بارانی خواهد داشت.

زمستان

فصل زمستان در شهر تورنتو از ماه دسامبر آغاز شده و هوا رو به سردی می‌گذارد. این فصل تا فوریه ادامه دارد؛ با این وجود در صورت حضور داشتن در شهر، احتمال مشاهده برف بسیار اندک خواهد بود.

آب و هوای تورنتو در طول سال

به نقل از سایت weatherspark بهترین زمان از سال برای بازدید از تورنتو

The tourism score favors clear, rainless days with perceived temperatures between 65°F and 80°F. Based on this score, the best time of year to visit Toronto for general outdoor tourist activities is from late June to early September, with a peak score in the second week of August

ترجمه متن بالا:

امتیاز گردشگری به نفع روزهای صاف و بدون باران با دمای بین ۶۵ درجه فارنهایت تا ۸۰ درجه فارنهایت است. بر اساس این امتیاز، بهترین زمان از سال برای بازدید از تورنتو برای فعالیت‌های عمومی توریستی در فضای باز، از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است، با حداکثر امتیاز در هفته دوم آگوست.

بهترین زمان برای مسافرت به تورنتو چه زمانی است؟

به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به شهر تورنتو کانادا، بازه‌های زمانی اواخر ماه آوریل تا می و سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان، گردشگران زیادی به تورنتو سفر کرده و جاذبه‌های دیدنی آن لذت می‌برند. در این بازه زمانی، گذرگاه‌های شهر از بازارهایی در پیاده‌رو، رستوران‌های ایوانی و رویدادهای فرهنگی، پر می‌شود.

البته نباید فراموش کرد که با بالا رفتن دما در تورنتو، قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید قدری از هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، خوب است تا سفر خود را برای فصل زمستان تورنتو برنامه‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به تورنتو براساس زمان فستیوال‌ها

اگر به شرکت کردن در رویدادهای سالانه و فستیوال‌های شهر تورنتو علاقه دارید، بهتر است تا زمان سفر خود را با زمان برگزاری یکی از این فستیوال‌ها هماهنگ کنید. از جمله محبوب‌ترین فستیوال‌های شهر تورنتو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

فستیوال شکوفه‌های گل کانادا

فستیوال شکوفه‌های گل کانادا برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ و توسط کلاب گاردن تورنتو و لنداسکیپ انتاریو برگزار شد. اگر به گل و گیاه و باغبانی علاقه دارید، حتماً از شرکت در این جشنواره لذت خواهید برد. فستیوال شکوفه‌های گل کانادا، با هدف جشن گرفتن باغبانی و طراحی گل برگزار شده و بزرگ‌ترین جشنواره گل و باغ در کشور کانادا است. محبوبیت فستیوال شکوفه‌های گل کانادا به قدری است که در ماه مارس، بسیاری از داوطلبان، بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را از سراسر کانادا و ایالات متحده به خود جذب می‌کند. اگر به دیدن این جشنواره علاقه دارید، خوب است تا تاریخ سفر خود را با زمان برگزاری آن، هماهنگ کنید.

آب و هوای تورنتو در طول سال

فستیوال موسیقی نرث بای نرث ایست

بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی در فستیوال موسیقی نرث بای نرث ایست شرکت می‌کنند. این جشنواره از سال ۱۹۹۵ به صورت سالانه در ماه ژوئن برگزار شده و موضوعاتی نظیر موسیقی زنده، جشنواره فیلم، جشنواره کمدی، اجرای هنری، بازی‌های ویدیویی و کنفرانس‌ رسانه‌های دیجیتال تعاملی را در برمی‌گیرد. این فستیوال در مکان‌های مختلف شهر و به صورت داوطلبانه برگزار شده و هر سال حدود هزار داوطلب در آن شرکت می‌کنند. اگر به موسیقی علاقه دارید، حتماً از شرکت در این جشنواره لذت خواهید برد.

سخن پایانی

بهترین زمان سفر به تورنتو برای هر شخص بسته به علایق و انتظاراتش، متفاوت است. برخی افراد تنها به دنبال بازدید از مکان‌های دیدنی هستند؛ این در حالی است که گروهی دیگر به جاذبه‌های طبیعی یا شرکت در فستیوال‌ها اهمیت می‌دهند. در هر حال، پس از مطالعه این مطلب، به سادگی قادر خواهید بود تا بهترین زمان برای سفر خود به تورنتو را پیدا کرده و سفر خود را مطابق با آن برنامه‌ریزی کن

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا