امور زیربناییراه و ساختمان

دریافت وام روی سند ملکی بدون نیاز به ضامن

در ادامه، توضیحات بیشتری درباره این نوع وام و نحوه دریافت آن می‌دهیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پیداکردن ضامن مناسب و واجد شرایط همواره یکی از مشکلات اساسی در دریافت وام بوده است که اکنون با امکان اخذ وام روی سند ملکی این مشکل حل شده است؛ این‌گونه شما می‌توانید به‌جای فروش خانه برای دریافت پول، با سند خانه خود وام را دریافت و مشکلات مالی خود را برطرف کنید. دریافت وام با سند خانه به‌سادگی در مؤسسه‌ها و بانک‌ها میسر می‌شود و نیازی به مدارک زیاد و پروسه طولانی‌مدت برای این کار ندارید. در ادامه، توضیحات بیشتری درباره این نوع وام و نحوه دریافت آن می‌دهیم.

مراحل دریافت وام روی سند ملکی

شما می‌توانید وام خود را از بانک‌ها یا مؤسسه‌های مالی دریافت کنید که هرکدام شرایط و مراحل منحصربه‌فردی دارند، اما برخی مراحل اصلی هستند که باید در تمامی بانک‌ها و مؤسسه‌ها برای دریافت وام با سند ملکی طی کنید؛ در ادامه، توضیحاتی درباره هر مرحله می‌دهیم.

در ابتدا، درباره شرایط وام‌های مختلف با سند ملکی در هر بانک یا مؤسسه مطالعه کنید و نرخ بهره آن‌ها را موردبررسی قرار دهید. پس از بررسی کامل هر وام، می‌توانید وام مناسب را براساس شرایط مالی و ملک خود بیابید.

به بانک یا مؤسسه منتخب مراجعه کنید و درخواست خود را درمیان بگذارید. از متخصصان آن مشاوره بگیرید و از آن‌ها بخواهید اطلاعات اولیه کار را به شما بدهند.

مدارک موردنیاز خود را آماده کنید و به بانک تحویل دهید؛ این مدارک می‌توانند شامل مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)، سند ملکی، پایان کار ساختمان و صورت‌حساب‌های بانکی باشند. هنگام تحویل این مدارک باید فرمی را نیز همراه آن‌ها پر کنید.

بانک یا مؤسسه موردنظر کارشناسانی به ملک شما اعزام می‌کنند تا ملک را بررسی و ارزش آن را اعلام کنند.

با بررسی ارزش خانه و شرایط مالی شما، بانک یا مؤسسه موردنظر مبلغی را به‌عنوان میزان وام به شما اعلام می‌کند؛ این مبلغ معمولاً بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزش کل ملک است.

باتوجه‌به ارزش اعلام‌شده از طرف بانک یا مؤسسه، توانایی خود در بازپرداخت وام را موردبررسی قرار دهید؛ مطمئن شوید می‌توانید تمامی اقساط وام را به‌موقع پرداخت کنید و با مشکلی در این زمینه مواجه نخواهید شد.

شرایطی که مؤسسه برای وام روی سند ملکی شما تعیین کرده است را به‌صورت کامل و دقیق مطالعه کنید؛ سپس درصورتی‌که با شرایط موافق بودید، قرارداد را امضا کنید.

با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، سند ملکی خود را به‌عنوان وثیقه به ثبت برسانید و وام خود را از مؤسسه دریافت کنید.

بازپرداخت معمولاً به‌صورت اقساط ماهانه انجام می‌شود که باید در زمانی معین آن‌ها را پرداخت کنید؛ پس از پرداخت کامل وام، ملک شما از وثیقه خارج و آزاد می‌شود.

نکات مهم در دریافت وام با سند خانه

حین عقد قرارداد برای دریافت وام، نکاتی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید و تجربه بهتری در این زمینه داشته باشید. اول از همه باید تمامی شرایط و جزئیات قرارداد را مطالعه کنید و حتی درصورت نیاز با یک وکیل درباره آن صحبت داشته باشید؛ وکیل می‌تواند راهنمای خوبی در وام‌هایی با مبالغ بالا باشد. دوم آن‌که باید مطمئن شوید که می‌توانید تمامی اقساط را به‌موقع پرداخت کنید و مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد؛ در صورت تأخیر در پرداخت، شما جریمه خواهید شد و هزینه‌های وام افزایش می‌یابد. می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت مالی، جلوی این هزینه‌های اضافی را بگیرید.

شرایط عمومی دریافت وام با سند ملکی

به‌طور کلی، شرایط موردنیاز در هر مؤسسه و بانک برای دریافت وام روی سند ملکی می‌تواند متفاوت باشد؛ اما برخی شرایط نیز معمولاً در تمامی این مؤسسه‌ها مشابه هستند. ازجمله این شرایط می‌توانیم به شرایط مالکیت سند اشاره کنیم؛ به این منظور که شما باید مالک کامل ۶ دانگ سند ملک موردنظر باشید و این مدرک نباید هیچ‌گونه بدهی یا مشکلات حقوقی داشته باشد. همچنین، مدارک شما باید برای عقد قرارداد کامل باشند که معمولاً شامل مدارک هویتی و مدارک مالی موردنیاز برای اثبات توانایی بازپرداخت وام می‌شوند. برای گرفتن وام به دسته‌چکی به نام خودتان نیز نیاز پیدا خواهید کرد و برای همین مطمئن شوید دسته‌چکی برای خود دارید. همچنین، توجه داشته باشید که ملک موردنظر شما باید مسکونی یا اداری باشد و اسناد تجاری یا زمینی معمولاً موردقبول بانک‌ها و مؤسسه‌ها نیستند.

دریافت وام روی سند ملکی بدون نیاز به ضامن

مزایای دریافت وام روی سند ملکی

بسیاری از مؤسسه‌های مالی، وام‌هایی با سند ملکی را بدون نیاز به ضامن به شما ارائه می‌کنند و لازم نیست به‌دنبال ضامنی با شرایط خاص برای گرفتن وام بگردید. همچنین، شما می‌توانید مبالغ بالاتری را برای این وام‌ها دریافت کنید؛ چراکه مؤسسه‌ها و بانک‌ها اطمینان بیشتری به سند ملک به‌عنوان وثیقه دارند و این شرایط، دریافت وام را برای شما آسان‌تر می‌کنند. به‌کمک دریافت وام با سند خانه می‌توانید بدون فروش مسکن خود، مبلغ موردنیازتان را دریافت کنید تا کار خود را انجام دهید؛ همچنین، می‌توانید از این مبلغ برای بازسازی یا بهبود خانه و در نتیجه افزایش ارزش آن مسکن استفاده کنید تا دارایی‌های خود را افزایش دهید. باید بدانید در فرایند اخذ این وام، سند ملک همچنان به نام شما می‌ماند و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. این وام معمولاً فرایند سریع‌تری نیز نسبت‌به وام‌های بدون وثیقه دارد که به شما کمک می‌کند در اسرع وقت مبلغ موردنیاز خود را دریافت کنید.

معایب دریافت وام روی سند ملکی

در کنار فواید زیادی که دریافت وام با استفاده از سند ملکی دارد، این کار می‌تواند معایب و ریسک‌هایی نیز داشته باشد که پیش از عقد قرارداد باید از آن‌ها مطلع باشید. ازجمله معایب این وام می‌توانیم به امکان ازدست‌دادن ملک درصورت عدم توانایی در بازپرداخت وام اشاره کنیم؛ به همین دلیل، تأکید زیادی بر روی بررسی شرایط مالی پیش از دریافت این وام‌ها می‌شود. دیگر آن‌که ممکن است مجبور شوید هزینه‌های جانبی بالایی مانند هزینه‌های ارزیابی و کارشناسی و هزینه‌های ثبت و دفترخانه را پرداخت کنید. همچنین، هنگامی که ملک شما هنوز به‌عنوان وثیقه قرار دارد و اقساط وام را به‌صورت کامل پرداخت نکرده‌اید، محدودیت‌های قانونی در فروش یا انتقال آن خواهید داشت.

دریافت وام روی سند ملکی با مؤسسه حقوقی توانگر

مؤسسه حقوقی توانگر یکی از بهترین مؤسسه‌های مالی ایران محسوب می‌شود که انواع وام را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این مؤسسه با ۱۷ سال سابقه، تمامی شرایط و نکات مهم در رابطه با دریافت انواع وام را می‌داند و قراردادها را به‌کمک ۱۴ وکیل دادگستری خود عقد می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید با اطمینان کامل برای دریافت وام با سند ملکی به این مؤسسه مراجعه و در کمتر از سه روز وام خود را دریافت کنید. البته، باید بدانید که حوزه کاری این مؤسسه در شهر تهران و اطراف آن است و اسناد ملکی دیگر شهرها را نمی‌پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان از وکیلان باتجربه مؤسسه حقوقی توانگر می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

دریافت وام روی سند ملکی بدون نیاز به ضامن

سخن پایانی

احتمالاً هنگامی که به پول‌های کلان احتیاج دارید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد فروش خانه یا ماشین است؛ اما باید بگوییم که راه‌های بهتری برای به‌دست‌آوردن این پول وجود دارند. دریافت وام روی سند ملکی یکی از همین راه‌های سریع و کارآمد محسوب می‌شود که شرایط نسبتاً آسانی نیز دارد. شما می‌توانید با مراجعه به مؤسسه حقوقی توانگر بدون نیاز به هرگونه ضامن و با ارائه سند ملک خود، وام را در کمتر از سه روز دریافت کنید. به‌کمک این روش شما در کنار حفظ ملک و سرمایه خود، پول موردنیازتان را نیز به‌دست خواهید آورد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا