بانکبانک و بیمه

هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت ها فاقد وجاهت است 

 

بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به مدیران عامل شبکه بانکی اعلام کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و… است و هرگونه اعطلای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

به گزارش خبرگزاری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، اخیراً مشاهده شده که برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری اقدام به انجام تبلیغات گسترده به منظور وکالتی کردن حساب بانکی به همراه بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه و یا ارائه اعتبار به مشتریان با نرخ‌های سود ترجیحی کرده اند.

شایان ذکر است با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار و تقاضای زیاد تسهیلات بانکی، اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جهش تولید مسکن است و هرگونه اعطلای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

همچنین عملکرد آن بانک یا مؤسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات تکلیفی بررسی شده و چنانچه نتایج حاصله حاکی از عملکرد نامطلوب باشد، اقدامات انضباطی و نظارتی مقتضی برای آن بانک ‏ یا مؤسسه اعتباری و اعضای هیئت مدیره ذی‌ربط معمول خواهد شد.

تاکید می‌شود موضوع مطروحه از تاریخ این بخشنامه لازم الاجرا بوده و مراتب به تمامی واحد‌های ذی‌ربط آن بانک ‏ یا مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق صورت گیرد. ‏

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا