ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حسین پور: هاشمی با پیچ و خم‌های وزارت ارتباطات به خوبی آشنایی دارد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: دکتر هاشمی مراحل پیشرفت کاری خود را به صورت سلسله مراتبی و از مدیر کلی در استان فارس گرفته تا معاونت نوآوری وزارت ارتباط با سخت‌کوشی و پشتکار گذرانده است و با پیچ و خم‌های این وزارت‌خانه به خوبی آشنایی دارد و این مزیت می‌تواند به ایشان در تعامل پویا با بدنه وزارتخانه و چالش‌های آن کمک ارزشمندی نماید.

به گزارش آرمان اقتصادی، کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه سید ستار هاشمی فردی متعهد، حرفه‌ای و شناخته شده در عرصه فناوری و نوآوری کشور است عنوان کرد: او استاد تمام هوش مصنوعی و یکی از پژوهشگران برتر این حوزه است که طی سال‌های اخیر اثرات مثبتی از آنچه در مناصب دولتی و چه در مناصب حاکمیتی به جای گذاشته است؛ دکتر هاشمی مراحل پیشرفت کاری خود را به صورت سلسله مراتبی و از مدیر کلی در استان فارس گرفته تا معاونت نوآوری وزارت ارتباط با سخت‌کوشی و پشتکار گذرانده است و با پیچ و خم‌های این وزارت‌خانه به خوبی آشنایی دارد و این مزیت می‌تواند به ایشان در تعامل پویا با بدنه وزارتخانه و چالش‌های آن کمک ارزشمندی نماید.

وی افزود: در برنامه‌های پیشنهادی دکتر هاشمی بر موارد متعددی از جمله توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و استفاده از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی شهروندان به خدمات دولتی و غیره تاکید شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دکتر هاشمی فقط یک فرد نیست بلکه نماد یک جوان نخبه ایرانی است که توانسته است با تلاش و پشتکار در نظام مقدس اسلامی رشد و بالندگی پیدا کند گفت: ما با آرای با رای موافق خود به او می‌توانیم این سیگنال را به جامعه جوان نخبه کشور بدهیم که مجلس ما پشتوانه جوان‌گرایی و شایسته سالاری است؛ بیایید از کاندیدایی حمایت کنیم که آمده است تاثیری مثبت بر جامعه ما به ویژه جوانان نخبه بگذارد. از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم که با حمایت و رای به وزیر جوان راه بلند گام مهم در فراهم‌سازی فرصت‌های رشد نوآورانه بردارید بیایید با هم آینده‌ای بسازیم که در آن فضای مجازی پلی بین دولت و ملت باشد و نه تهدیدی مزمن.

حسین‌پور گفت: جامعیت کارهای علمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه امنیت سایبری و فناوری‌های نوین و نیز سوابق مدیریتی ایشان در دو قوه مجریه و قضاییه در طراحی و اجرای پروژه‌های فناورانه در تراز کشوری نشان از کارآمدی اوست؛ او هر دو تخصص سخت‌افزار و نرم‌افزار را دارد؛ این در حالیست که یکی از بزرگترین نقایص در کارآمدی مدیران کشور نداشتن بینش توأمان سخت افزاری و نرم‌افزاری است. 

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها یک نهاد نیست بلکه این وزارتخانه زمینه‌ساز و محرک راهبردهای اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بیش از دیروز نیازمند مدیری راهبردی است. ایشان بر خلاف بسیاری از متخصصین این حوزه قادر به تولید گوشی‌هایی با فناوری ایرانی هستند. دکتر هاشمی از پیشتازان مدیریت در حوزه هوش مصنوعی و آزمون پس داده است و این یعنی بینش توأمان راهبردی و تمدنی.

این نماینده مجلس عنوان کرد: من نگرانی جمعی از همکارانم را بر سر اصول مبانی و کلیات کابینه پیشنهادی دولت درک می‌کنم اما از همکاران عزیز و دلسوزم می‌خواهم که برای پیاده‌سازی درست و بدون توقف برنامه‌های دولت به این کابینه و به ویژه وزیر پیشنهادی ارتباطات رای مثبت دهند. به هر حال سلیقه و رای و نظر مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری متفاوت بود و باید به این سلیقه احترام گذاشت. باید هرچه زودتر کابینه دولت برای حل مشکلات مردم در شرایط سخت و دشوار امروز کشور با تعامل مجلس انقلابی و دولت تشکیل شود. 

حسین‌پور گرانی‌های افسار گسیخته کمر مردم را خم کرده و اجاره بها و هزینه‌های بهداشتی و درمانی بی‌داد می‌کنه و بیکاری توان مردم را بریده است اما ما می‌توانیم به برنامه‌ها بسیاری از وزرای پیشنهادی در راستای عبور از وضع موجود امیدوار باشیم. ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و هیچ عذری نیز پذیرفته نیست. انتظار می‌رود که وزرا با تلاش شبانه روزی و کار خستگی ناپذیر در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری کار کنند و ان‌شاءالله موفق باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا