امور زیربناییتعاون و اشتغال

بنگاه های دارای معوقات حقوقی به ۶۰۷ بنگاه کاهش یافت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد بنگاه های دارای معوقات از ۹۴۰ واحد در شهریور ۱۴۰۰ به ۶۰۷ واحد در دولت سیزدهم کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در باغ هنر برگزار شد.

علی حسین رعیتی فرد، معاون امور روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش گفت: ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها در کشور به ثبت رسیده است. تشکل‌ها در تحقق اهداف نقش کلیدی دارد.

وی افزود: ما به مقاوله نامه جهانی کار پیوسته ایم که ۳ ضلع دولت، کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی در کنار هم مسیر شایسته بهبود کار را طی می‌کنند.

معاون وزیر کار عنوان کرد: تشکل‌های مردمی حلقه واسط بین دولت و آحاد جامعه و تشکل‌ها هستند که می‌توانند ما را در رسیدن به اهداف کمک کنند.

رعیتی فرد با اشاره به ضرورت به‌سازی قوانین و موضوع‌های مربوط به تشکل‌ها ادامه داد: این مسائل باید آسیب شناسی شود و اصلاح به مرور صورت گیرد.

معاون امور روابط کار وزیر تعاون با بیان اینکه در ۳ سال گذشته تلاش شد مشارکت‌ها ارتقا پیدا کند، گفت: در این دوره برای نخستین بار کانون بازنشستگان در هیأت امنا حضور داشتند و مسائل بازنشستگان را مطرح کردند.

کاهش تعداد مقرری بگیران به ۱۴۵ هزار نفر

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اظهار کرد: ۹۴۰ واحد بنگاه‌دار با ۱۱۰ هزار کارگر معوقات حقوقی داشتند که این عدد به ۶۰۷ بنگاه کاهش پیدا کرده است. همچنین آمار مقرری بگیران در شهریور ۱۴۰۰ از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۴۵ هزار نفر کاهش یافت.

رعیتی فرد در ادامه سخنان خود به کاهش زمان رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: امروز رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران کوتاه شده و به ۴۰ روز رسیده و نیز راه اندازی سامانه ثبت حوادث که در صورت وقوع حادثه حتی اگر کارفرما اعلام نکند کارگران می‌توانند در این سامانه به ثبت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: ۵ تشکل ذیل فصل کار تعریف شده ۳ تشکل کارگری و ۲ تشکل کارفرمایی. بر اساس آمار شورای اسلامی کار دارای ۲۰۲۶ کانون در ۲۹ استان، انجمن صنفی کار ۱۶۶۳ کانون در ۲۰ استان و مجمع نمایندگان کارگری با ۶۸۵۰ کانون در ۲۰ استان فعالیت دارند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ تشکل در کشور شکل گرفته که به ما در روابط امور کار کمک می‌کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا