اقتصاد کلان

مسیر بانک چین کدام است؟

چین برای بهبود سیستم بانک مرکزی خود و ارتقای توسعه مالی با کیفیت بالا، سریعتر حرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پان گونگ شنگ، رئیس بانک خلق چین (PBOC) اظهار کرد چین بر بهبود چارچوب نظارتی دو بخش اساسی، سیاست پولی و سیاست احتیاطی کلان، برای حفظ ثبات ارزش پول و سیستم مالی این کشور تمرکز خواهد کرد.

همچنین بخوانید

برای این منظور، چین به تدریج از تمرکز بر اهداف، کمی دور می‌شود، تاکید بیشتری بر استفاده از ابزارهای مبتنی بر قیمت مانند نرخ بهره خواهد داشت و مجموعه ابزار سیاست پولی خود را غنی می‌کند.

او گفت برای تقویت ارتباط سیاست‌ها، افزایش شفافیت سیاست‌ها، بهبود مکانیسم برای جلوگیری و خنثی‌سازی ریسک‌های سیستمی، تقویت بازار مالی و زیرساخت‌های آن و ایجاد سیستم مالی باز با استاندارد بالاتر تلاش خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد بانک، گشایش مالی با استانداردهای بالا را با رویکرد بازارمحور، مبتنی بر قانون و رویکرد بین‌المللی ترویج می‌کند و شفافیت، ثبات و پیش‌بینی‌پذیری سیاست‌های مربوطه را افزایش می‌دهد.

چین به‌طور پیوسته و محتاطانه بین‌المللی شدن یوان را پیش خواهد برد، توسعه مراکز مالی بین‌المللی، محیط تجاری دوستانه و فراگیرتری ایجاد خواهد کرد.

برای اقتصاد واقعی بانک مرکزی به سیاست پولی حمایتی پایبند خواهد بود.

در تنظیم سیاست پولی، بانک مرکزی تلاش‌ها را بر ایجاد تعادل بین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت، بین تثبیت رشد و پیشگیری از ریسک همچنین بین تقاضای داخلی و شرایط خارجی متمرکز خواهد کرد.

رئیس بانک چین بیان کرد بانک در مرحله بعد به سمت اجرای سیاست‌ها و اقدامات از قبل معرفی شده، توسعه ابزارهای سیاستی اضافی و ارتقای هماهنگی سیاست برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سالانه و توسعه مالی فناوری، مالی سبز، مالی فراگیر، مالی بازنشستگی و دیجیتال حرکت خواهد کرد.

وی همچنین متعهد شد با ایجاد توازن در رشد اقتصادی، تعدیل ساختاری و پیشگیری از خطرات، افزایش کارایی مقررات مالی، پیشبرد قوانین در مورد ثبات مالی همچنین حل و فصل خطرات در زمینه‌هایی مانند بدهی دولت محلی، املاک و بانک‌های کوچک و متوسط از بروز خطرات سیستمیک جلوگیری کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا