بورسبورس اوراق

افزایش ضریب اعتباری سهام می‌تواند در کوتاه مدت اثر روانی مثبت بر بازار داشته باشد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ضریب اعتباری سهام به ۷۵ درصد می‌تواند در کوتاه‌مدت با اثر روانی مثبت بر بازار همراه شود، گفت: این اقدام نشان از آن دارد که سازمان در حال استفاده از ابزارهای تحت اختیار خود برای حمایت از بازار است.

قدوسی

نوید قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: در چند روز اخیر اقدامات متعددی برای تغییر روند بازار در دستور کار شورای عالی بورس، سازمان بورس و بانک مرکزی قرار گرفت و ابزارهای متعددی در راستای کاهش نوسانات حاکم بر بورس و ضرر و زیان احتمالی سهامداران مورد استفاده قرار گرفت.

او ادامه داد: اقدام سازمان بورس در زمینه ضریب اعتباری سهام به ۷۵ درصد می‌تواند در کوتاه مدت با اثر روانی مثبت بر بازار همراه شود.

قدوسی با اعلام اینکه نمی‌توان از سازمان بورس انتظارات غیرواقعی داشت، افزود: سازمان بورس از امکان افزایش بیشتر ضریب اعتباری معاملات سهام برخوردار نیست، به همین دلیل باید از این سازمان انتظارات واقع بینانه داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: افزایش ۵ درصدی ضریب اعتباری نشان از آن دارد که اکنون سازمان در حال استفاده از ابزارهای تحت اختیار خود برای حمایت از این بازار است.

برنامه‌ حمایتی سازمان بورس

او برنامه‌های حمایتی ارایه شده از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بازار اکنون در انتظار وعده‌های مطرح شده از سوی مسوولان است، اجرای این اقدامات حمایتی می‌تواند زمینه بهبود روند فعلی بازار را فراهم کند.

به گفته قدوسی، اکنون نحوه اجرای این اقدامات جزو مسایلی است که باعث ایجاد برخی ابهامات در اثرگذاری این برنامه‌ها بر بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: وضعیتی که بازار در چند روز گذشته تجربه کرد یک بحران کوتاه‌مدت است که برای خروج از آن نیازمند نقدینگی هستیم، در صورت تزریق این نقدینگی می توان شاهد روزهای بهتری از معاملات این بازار باشیم.

بهبود وضع فعلی بازار با انتشار اوراق تبعی

او در ادامه با اشاره به انتشار اوراق تبعی و تاثیر آن بر بهبود وضعیت فعلی بازار گفت: این اقدام تصمیم مثبتی بود که اتخاذ شد و می توان شاهد تاثیرپذیری بازار از این اتفاق مهم باشیم.

قدوسی با بیان اینکه برخی هماهنگی‌ها مابین سازمان بورس و هلدینگ ها کمک کننده به روند فعلی بازار خواهد بود، گفت: بورس اکنون از شرایطی برخوردار است که می توان سبدهای سرمایه گذاری مناسبی را در این بازار تشکیل داد و به دلیل وجود برخز از فاکتورهای ارزندگی می‌توان به سرمایه گذاری در برخی از سهام ارزنده بازار اقدام کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا