بورسفرابورس

افتتاح تالار مبادلات ارز توافقی از نیمه اول شهریور

محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی گفت: تالار مبادلات ارز توافقی با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز، نیمه اول شهریورماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا فرزین

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین با اشاره به افتتاح تالار مبادلات ارز توافقی از نیمه شهریور ماه تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک بسته معاملاتی یکپارچه جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توام با ضمانت بانک‌های عامل ایجاد می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد: در این بازار، کشف قیمت بصورت حراج و نقد صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود با انتقال تدریجی و برنامه‌ریزی شده معاملات ارزی کشور به تالار مبادله ارز توافقی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

گفتنی است؛ بر اساس سیاست بانک مرکزی، تدوین راهبردها، تنظیم‌گری و نظارت بر عهده بانک مرکزی بوده و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و اجرای معاملات را تحت نظارت بانک مرکزی انجام می دهد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا