بورسبورس اوراق

افزایش ضریب اعتباری، کمک کننده در بهبود روند بازار سهام

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان تصمیم افزایش ضریب اعتباری را کمک‌کننده در بهبود روند فعلی بازار سهام دانست و گفت: این اقدام می‌تواند در کنار دیگر تصمیمات شورای عالی بورس و برنامه‌های سازمان بورس،به بهبود وضع بازار سهام کمک کند.

طرح

کاوه نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با اشاره به افزایش ضریب اعتباری کارگزاری به ۷۵ درصد و تاثیر آن بر بازار سهام اعلام کرد: بازخورد افزایش ضریب اعتباری معاملات بورس در کوتاه‌مدت بر بازار نمایان می‌شود.

نصرتی در ادامه به انتشار اوراق تبعی اشاره کرد و گفت: مبالغی را که صندوق توسعه بازار سرمایه در قالب اوراق تبعی منتشر می‌کند و بازده ۲۹ درصدی را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد باعث خرید و فعالیت صندوق‌ها در این زمینه خواهد شد.

تغییر و تحول بازار در کوتاه مدت

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان تصمیم با اعلام اینکه تصمیمات اخیر اتخاذ شده سبب تغییر و تحول بازار در کوتاه‌مدت می‌شود، افزود: تغییر روند بازار در بلندمدت نیازمند تصمیمات فراسازمانی مانند کاهش ریسک‌های مرتبط با قیمت‌گذاری دولت در حوزه انرژی است که اکنون امکان فرموله شدن برخی از بخش‌ها فراهم نشده است.

او با بیان این‌که دو نرخی بودن ارز می‌تواند به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار در تغییر روند بازار تلقی شود، گفت: تغییر روند بلندمدت بازار نیازمند اصلاح این موارد است تا بتوان شاهد بهبود روزهای حاکم بر این بازار باشیم.

نصرتی در پایان تاکید کرد: درگذشته تصمیماتی اتخاذ شد که به مرحله اجرا نرسید، ورود برنامه‌ های سازمان به فرآیند اجرایی به تغییر روند فعلی بازار منجر خواهد شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا