بورسفرابورس

ناترازی انرژی در بخش کشاورزی بسیار بالاست/ زیان ۸ همتی ناشی از قطع برق

پیمان فلسفی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: میزان ناترازی انرژی در بخش کشاورزی بسیار بالاست چنان‌ که فقط به دلیل قطع برق چاه‌ها سالانه ۸ همت خسارت به کشاورزان وارد می‌آید.

پیمان فلسفی

پیمان فلسفی، با بیان اینکه رفع ناترازی انرژی از اهمیت بسزایی برخوردار است به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، گفت: علاوه بر بخش کشاورزی، صنایع و واحدهای مهم تولیدی هم با کمبود برق مورد نیازشان مواجه هستند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اعلام کرد: در حال حاضر بخش کشاورزی و شرکت‌های تولیدی بورسی و غیر بورسی به عنوان یکی از بخش های اساسی در تامین مواد غذایی بیشترین ضرر و زیان را از لحاظ تامین انرژی مورد نیاز دیده‌اند زیرا در حال حاضردر طول روز نزدیک به ۶ ساعت برق چاه‌های کشاورزان قطع می‌شود.

او تاکید کرد: به دلیل آسیب‌پذیر بودن بخش‌های تولیدی، ضرورت دارد برای مقابله با ناترازی و تامین به موقع انرژی برای این بخش‌ها اقدامات مهم‌تری در مجلس و دولت جدید انجام و مدیریت شهری در دستور کار گیرد تا بتوانیم براساس اولویت بندی موجود برای تامین برق صنایع، مساله ناترازی را برطرف کنیم.

فلسفی گفت: شناخت ناکافی دست اندرکاران از تامین انرژی مورد نیاز برای صنایع مهم و بنیادی کشور باعث چنین اتفاقاتی در کشور شده است.

فلسفی، به تاثیر قطعی برق بر صنایع غذایی که در زنجیره بخش کشاورزی هستند، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان قطعی برق است و واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی با مدت زمان طولانی با قطعی برق مواجهند که همین امر به واحدهای تولید و عرضه موادغذایی به‌ویژه سردخانه‌ها و تولید محصولاتی که در همان روز عرضه می‌شوند، آسیب و خسارت وارد کرده است.

او ادامه داد: قطعی برق اثر ناگوری روی تولید مواد غذایی و صنایع وابسته به کشاورزی، کارخانجات و مزارع کشاورزی گذاشته به طوریکه فرایند حجم تولید و ایجاد جهش را در بخش تولید با اختلال مواجه کرده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا