صنعت، معدن، تجارت

نبض ناموزون فولاد/ صادرات فولاد ۱۴ درصد کاهش یافت

حجم صادرات آهن و فولاد کشور در ۴ ماهه ابتدایی امسال، ۱۴ درصد معادل تقریبی ۶۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۲۷۰ میلیون دلار کاهش داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بررسی وضعیت صادرات فولاد در ۴ ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که مجموع صادرات آهن و فولاد در ۴ ماهه نخست امسال به دلایل مختلفی از جمله محدودیت‌های انرژی ۶۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۲۷۰ میلیون دلار معادل ۱۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این آمار صادرات تیرآهن در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه ابتدای سال گذشته ۷.۶ درصد افت داشته و از ۶۶.۱ هزار تن سال گذشته به ۶۱ هزار تن در سال جاری کاهش یافته است.

همچنین صادرات میلگرد از ۷۹۶ هزار تن در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۹۶۹ هزار تن در ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ رسیده که بیانگر رشد ۲۱.۷ درصدی است. صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم افزایش ۲۰.۱ درصدی یافته است.‌

صادرات کل مقاطع طویل فولادی با رشد ۱۹.۵ درصدی از ۹۲۵ هزار تن در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن در ۴ ماهه اول امسال افزایش یافته است.

صادرات ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار به ترتیب با کاهش ۲۸، ۵۲ و ۲۱.۴ درصد مواجه شده است.

صادرات کل مقاطع تخت فولادی هم از ۱۵۷ هزار تن به ۱۱۴ هزار تن رسیده که بیانگر کاهش ۲۷.۶ درصدی است.

در مجموع صادرات کل محصولات فولادی در ۴ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۸۲ هزار تن بوده که در مقایسه با ۴ ماهه نخست پارسال که یک میلیون و ۲۱۹ هزار تن بوده افزایش ۱۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات بیلت و بلوم و اسلب نیز در ۴ ماهه ابتدای امسال به ترتیب با کاهش ۱۱.۵ و ۴۷ درصد مواجه شده است.

در مجموع صادرات فولاد میانی از ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن به ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسیده که بیانگر کاهش ۲۳ درصدی است.

صادرات آهن اسفنجی در ۴ ماهه اول سال گذشته ۵۸۰ هزار تن بوده که با کاهش ۲۳ درصدی در ۴ ماهه ابتدای امسال به ۴۴۹ هزار تن رسیده است.

صادرات گندله و کنسانتره سنگ آهن نیز در این مدت به ترتیب با افزایش ۱۷ و ۵.۱ درصدی مواجه بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا