اقتصاد کلان

طلا در اوج جا خوش کرد

قیمت طلا امروز دوشنبه (۱۹ اگوست) نزدیک به بالاترین رکورد جلسه قبل ثابت ماند، زیرا افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه آینده جذابیت طلا را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قیمت طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵۰۱ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت‌ها در روز جمعه به بالاترین حد خود یعنی ۲۵۰۹ دلار و ۶۵ سنت رسید. معاملات آتی طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۵۴۰ دلار رسید.

داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که خانه‌سازی برای تک خانواری در ایالات‌متحده در ماه جولای کاهش یافت، زیرا نرخ‌های وام مسکن بالاتر و قیمت خانه‌ها خریداران را در حاشیه نگه داشته است که نشان می‌دهد تورم در حال کاهش است.

معامله گران مطمئن هستند که فدرال رزرو ایالات‌متحده نرخ بهره را در ۱۸ سپتامبر کاهش خواهد داد و اکنون تمرکز بر میزان کاهش است. بر اساس ابزار CME FedWatch، آنها با احتمال ۷۵.۵ درصد کاهش ۲۵ واحد پایه و احتمال ۲۴.۵ درصد کاهش ۵۰ واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین باعث افزایش جذابیت شمش‌های بدون بازده می‌شود.

بازار اکنون منتظر صورتجلسه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در ماه جولای در روز چهارشنبه و سخنرانی جروم پاول در مورد چشم انداز اقتصادی ایالات‌متحده در این جمعه در سمپوزیوم جکسون هول برای نشانه‌های بیشتر است.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۸.۹۴ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۵۳.۰۶ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۴۳.۴۶ دلار رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا