بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۳۰ مرداد؛ روند قیمت کاهشی است

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۵۵ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه کاهش یافته است. رژیم صهیونیستی پیشنهاد بررسی اختلافاتی که مانع قرارداد صلح در غزه می‌شود را قبول کرده، بدین ترتیب نگرانی در مورد مختل شدن عرضه در خاورمیانه آرام شده است.

بر همین اساس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۵۵ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۲۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

گفتنی است نفت برنت حدود ۲.۵ درصد و نفت آمریکا ۳ درصد در روز دوشنبه کاهش قیمت داشتند.

از طرف دیگر، تولید در میدان نفتی الشراره لیبی تا ۸۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته و نگرانی نسبت به عرضه نفت را کاهش داده است. شرکت ملی نفت لیبی در هفتم ماه اوت شرایط اضطراری در این میدان نفتی اعلام کرد. اعتراضات باعث توقف ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت در میدان الشراره شده بود.

در آمریکا، به نظر می‌رسد ذخایر نفت خام ۲.۹ میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته باشد.

در زمینه تقاضا، نگرانی در مورد مشکلات اقتصادی چین قیمت نفت را تحت تأثیر قرار داده است. سرعت رشد اقتصاد چین در ماه ژوئیه هم آهسته شده و قیمت خانه‌های جدید سریع‌ترین کاهش را طی ۹ سال گذشته داشته است. تولید صنعتی در چین کند شده، رشد صادرات و سرمایه‌گذاری آهسته شده و بیکاری افزایش یافته است.

در این بین سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری از سوی فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره هستند.

اکثر اقتصاددان‌ها و تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد در سه اجلاس باقی مانده در ۲۰۲۴ پایین بیاورد.

کاهش نرخ بهره هزینه‌های وام گیری را پایین آورده و تقاضا برای نفت را در بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت دنیا افزایش می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا