بورسبورس اوراق

اجرایی شدن وعده‌های وزیران پیشنهادی وضع بازار سرمایه را بهتر می‌کند

رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار با اشاره به این‌که دیدگاه‌ها و برنامه‌های دست‌کم ۵ وزارتخانه بر روند آینده بازار سهام اثرگذار خواهد بود، تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن وعده‌های وزیران پیشنهادی شرایط بورس بسیار بهتر می‌شود.

طرح

سعید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با اشاره به این‌که تصمیمات وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر شرایط بازار اثرگذار است، اعلام کرد: در این میان وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس شورای عالی بورس می‌تواند با تصمیمات خود تعیین کننده مسیر بازار سهام باشد.

او افزود: همتی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد در دولت چهاردهم، فردی شناخته شده در بازار سهام است. بخشی از رونق و نزول بازار سهام از سال ۹۸ به بعد در زمان ریاست همتی بر بانک مرکزی به ثبت رسیده است، در نتیجه همتی از عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه شناخت کافی دارد، امیدواریم این امر بتواند به تصمیم‌گیری دولت چهاردهم برای بهبود شرایط بازار کمک کند.

رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار افزود: وزیر پیشنهادی اقتصاد، راه رونق بازار سرمایه را ایجاد رونق واقعی در اقتصاد اعلام کرده و در دیدگاه‌های خود به کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی از بازار آزاد اشاره داشته، در صورت اجرایی شدن این وعده‌ها شرایط بازار بسیار بهتر از وضع فعلی می‌شود و شاهد جابه‌جایی رانت از جیب دلالان به جیب صادرکنندگان و تولیدکننده‌ها و بهبود وضع بازار خواهیم بود.

او وزارت صمت را هم از جمله وزارتخانه‌های تاثیرگذار بر بازار سهام معرفی کرد و گفت: باید یکی از شروط جدی مجلس برای انتخاب وزیر صمت، واگذاری مدیریت خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی باشد.

جعفری تاکید کرد: امیدواریم در این حوزه تصمیماتی اتخاذ شود که بر رونق بخش واقعی اقتصاد و واگذاری بسیاری از تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی تاثیرگذار باشد.

رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار در ادامه با اشاره به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بازار گفت: بازار اکنون متاثر از ریسک‌های سیاسی و اقتصادی است که باعث احتیاط سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌هایشان به بخش تولید و بازار سرمایه شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا