بورسفرابورس

دولت نباید اجازه دهد تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بورس را دچار نوسان کند

روح الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: بازار سرمایه زنجیره کامل جمع آوری سرمایه‌های خُرد برای توسعه و تقویت تولید را کامل می‌کند لذا نباید دولت اجازه دهد یکسری شرایط جهانی و مسائل و تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بخواهد بورس را دچار نوسان کند.

عباسپور

روح الله عباسپور، با بیان اینکه بازار سرمایه بهترین گزینه برای تامین منابع واحدهای تولیدی در کشور است، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور که تولیدکنندگان را دچار چالش کرده، اداره اقتصاد کشور به شیوه دستوری است.

او قیمت‌گذاری به شیوه دستوری را امری ناعادلانه دانست و افزود: امروز مهمترین مانع بخش تولید و در کل اقتصاد کشور قیمت‌گذاری دستوری است به طوریکه تاثیر منفی و آثار زیان باری که برای حوزه‌های مختلف اقتصادی به وجود آورده، روز بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود.

نماینده بوئین‌زهرا با اشاره به رشد و توسعه اقتصادی کشورهای دنیا، گفت: تنها عامل رشد و توسعه کشورهای دنیا، عدم مداخله دولت‌ها در اقتصاد است چرا که قیمت‌گذاری دستوری، عامل مهم و اصلی کاهش کیفیت تولیدات شده و عملا امکان رقابت سالم دربین تولیدکنندگان را از بین برده و قیمت‌ها را به صورت غیرواقعی افزایش می‌دهد.

عباسپور گفت: زمانی که قیمت‌گذاری دستوری روی کالاهایی انجام شود، موازی با آن قیمتی به‌عنوان قیمت بازار آزاد که فاصله عمیقی با قیمت تعیین‌شده دولتی دارد، ظاهر و در پی آن بازار با دو نرخ متفاوت یک کالا روبه‌رو می‌شود، در چنین شرایطی همین دو نرخی شدن کالا سرمنشاء فساد، رانت و احتکار کالاها را فراهم می‌آورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در حوزه تولید تامین منابع و کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی مناسب است، اعلام کرد: با توجه به محدود بودن بودجه عمومی کشور و همچنین رغبت نداشتن سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و وجود یکسری مشکلات حمایتی کامل از سوی صندوق توسعه ملی، به نظر می‌رسد بازار سرمایه تنها گزینه مناسب برای تامین منابع واحدهای تولیدی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بازار سرمایه زنجیره کامل جمع آوری سرمایه‌های خُرد برای توسعه و تقویت تولید را کامل می‌کند لذا نباید دولت اجازه دهد یکسری شرایط جهانی و مسائل و تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بخواهد بورس را دچار نوسان کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا