ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درآمد شیائومی رکورد جدید زد

شیائومی با عرضه موفق نخستین خودروهای برقی و بازگشت به بازار جهانی تلفن هوشمند، در سه ماهه دوم، سریع‌ترین رشد درآمد را از سال ۲۰۲۱ تجربه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، میزان فروش هواوی، ۳۲ درصد افزایش یافت و به ۸۸.۹ میلیارد یوان (۱۲.۵ میلیارد دلار) رسید که بهتر از رقم ۸۶.۹ میلیارد یوان پیش‌بینی تحلیلگران بود. درآمد خالص این شرکت به ۵.۱ میلیارد یوان رسید که بسیار مطلوب‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران از درآمد ۳.۸ میلیارد یوان بود.

شیائومی، نخستین مدل خودروی برقی خود را در مارس عرضه کرد. لی جون، موسس شیائومی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود این شرکت، ۱۰ میلیارد دلار در یک دهه آینده بر روی خودروسازی هزینه خواهد کرد و قصد دارد ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، به جمع پنج خودروساز برتر وارد شود.

شیائومی، هدف تحویل مدل SU۷ خود در سال ۲۰۲۴ را بعد از معرفی آن، بالا برد و از ۱۰۰ هزار دستگاه هدف اولیه، به ۱۲۰ هزار دستگاه افزایش داد. این شرکت اکنون مدل‌های بیشتری را در لاین خودروهای برقی خود، در دست طراحی دارد تا با رقبای صنعتی، رقابت بهتری داشته باشد. شیائومی قصد دارد یک شانسی بلند مشابه Model Y تسلا را تا اوایل سال ۲۰۲۵ بفروشد. همچنین، در حال توسعه ظرفیت تولید خود است.

طی سه ماهه گذشته، شیائومی شاهد بهبود کسب و کار تلفن هوشمند خود بود. طبق آمار شرکت تحقیقاتی آی دی سی، سومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند جهان، ۲۸ درصد گوشی بیشتری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فروخت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام شیائومی در هنگ‌کنگ از زمان آغاز فروش خودروهای برقی این شرکت در اواخر مارس، حدود ۱۶ درصد رشد کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا