صنعت، معدن، تجارتمعدن

اختصاص ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های منطقه اقتصادی لامرد

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو):
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از اختصاص ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۲۰ پروژه زیرساختی در این منطقه خبر داد.

همچنین بخوانید

کوروش فتاحی در کارگروه کنترل مدیریت منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: این پروژها در حوزه های راهسازی، سیل بند، فضای سبز، برق، گاز و ابنیه تعریف شده است.

فتاحی افزود: به تازگی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد به تصویب کارگروه تخصصی شواری عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید که بر پایه این طرح در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد استقرار صنایع تولید شمش آلومینیوم (۹۰۰ هزار تن)، صنایع بالادست آلومینیوم شامل آلومینا،کک،ذوب (۳۰۰ هزار تن)، صنایع سیمان(۲ میلیون تن)، تولید نیرو (۴ هزار مگاوات)، منیزیم (۶۰ هزار تن)، پایین‌دست فولاد (۲.۵ میلیون تن)، پایین‌دست آلومینیوم (۶۰۰ هزار تن)، پایین‌دست سیمان (یک میلیون تن) در محدوده این کانون صنعتی پیش بینی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به سرمایه گذاران مستقر در منطقه، اظهار داشت: در حال حاضر از جمله سرمایه گذاران بهره بردار در این منطقه می توان به آلومینیوم جنوب با تولید مذاب و شمش آلومینیوم)، آرشین کوه با تولید آسفالت و بتن آماده، توسعه پترو فرآیند کرخه با تولید برق از انرژی خورشیدی و تابان شهر طرح ریزا جنوب با تولید سمنت پلاست اشاره کرد.

فتاحی افزود: همچنین نیروگاه غدیر انرژی لامرد، فرآورده های گاز تبدیلی، سنگبری و… از دیگر بخش هایی است که در دوران ساخت به سر می برند.

وی در خصوص چشم انداز منطقه اقتصادی لامرد افزود: در افق سال ۱۴۰۶ ای منطقه یکی از پنج منطقه ویژه اقتصادی برتر از لحاظ سرمایه گذاری در کشور خواهد شد و طرح جامع منطقه ویژه در راستای طرح آمایش سرزمینی مطابق برنامه ریزی کلان تحقق می یابد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا