بانکبانک و بیمه

قیمت دینار عراق و نحوه دریافت ارز اربعین

در اربعین امسال به هر زائر بالای ۵ سال تا تاریخ سوم شهریورماه ۲۰۰ هزار دینار عراق با نرخ مرکز مبادله پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ با تدبیر بانک مرکزی، برای اربعین امسال هم سهمیه ارز ۲۰۰ هزار دیناری برای زائران در نظر گرفته شده که با نرخ مرکز مبادله ایران در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. این نرخ به ازای هر صد دینار در مرکز مبادله و بازار آزاد به ترتیب ۳ هزار ۶۷۱ تومان و ۴ هزار ۵۶۰ تومان است.

اختلاف قیمت دینار دولتی و آزاد/ چگونه ارز اربعین دریافت کنیم؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی است که کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام فعال می‌شود و افراد بالای ۵ سال مشمول دریافت ارز اربعین می‌شوند.

ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زائران ارائه می‌شود. 

متقاضیان باید از ۷ مرداد ماه تا ۳ شهریوربرای دریافت ارز اربعین اقدام کنند، البته برای خرید آنلاین از دو بانک ملی و پست بانک، باید از پیام‌رسان «بله» استفاده شود و با مراجعه به صفحه «خدمات» و انتخاب گزینه «ارز اربعین»، زائران می‌توانند ارز مسافرتی خود را خریداری کنند. با پیام رسان بله زائران می‌توانند هم برای خود و هم برای افراد دیگر، دینار خریداری کنند.

سامانه بانک تجارت، آیگپ، روبیکا، سپینو و بله از بستر‌های خرید غیرحضوری ارز اربعین هستند.

کد ویدیو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا