انرژی

تصویب پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برای صادرات برق به سنگاپور

مرحله اول یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در جهان، مجوز زیست‌محیطی را کسب کرد تا راه برای صادرات برق خورشیدی از استرالیا به سنگاپور هموار کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دولت استرالیا روز چهارشنبه، به مرحله اول پروژه ۲۰ میلیارد دلاری «ای ای پاور لینک»، چراغ سبز داد. شرکت «سان کیبل» که سازنده این پروژه است، در ماه مه سال میلادی گذشته، توسط مایک کنون بروکس خریداری شد.

همچنین بخوانید

تحت این پروژه، یک کابل برق زیردریایی به طول ۴۳۰۰ کیلومتر، یک مزرعه خورشیدی با ظرفیت بیش از ۲۰ گیگاوات در نورترن تریتوری استرالیا را به شهر-کشور سنگاپور متصل خواهد کرد. این کشور آسیایی، زمین برای تولید کافی برق تجدیدپذیر ندارد. مزرعه خورشیدی و این کابل، چهار برابر بزرگتر از پروژه‌های مشابهی خواهند بود که در حال حاضر، در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

تانیا پلیبرسک، وزیر محیط زیست استرالیا در بیانیه‌ای گفت: این پروژه عظیم، بزرگترین منطقه خورشیدی در جهان خواهد بود و استرالیا را به عنوان رهبر جهان در انرژی سبز معرفی می‌کند.

مرحله اول، شامل چهار گیگاوات پنل خورشیدی و یک کابل ۸۰۰ کیلومتری تا داروین است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سازنده این پروژه، آغاز صادرات برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ را هدف گذاری کرده است. با این حال، هنوز به دریافت موافقتنامه‌هایی از گروه‌های بومی در استرالیا و همچنین سنگاپور و اندونزی نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا