اقتصاد کلان

آپارتمان در پردیس یک میلیارد تومان زیر قیمت پارسال!

بازار مسکن در سه شهر جدید پردیس، پرند وهشتگرد در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها نسبت به اواخر سال گذشته بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نیمه دوم سال گذشته قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس نوسان افزایشی داشت؛ به طوری که قیمت‌ها در فاز ۱۱ تا سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در مواردی تا چهار میلیارد تومان رسیده بود. از اواخر  پارسال تحت تاثیر رکود بازار مسکن در شهر تهران نرخ‌ها در شهرهای اقماری نیز روند کاهشی به خود گرفت.

همچنین بخوانید

آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند در حال حاضر واحدهای آماده تحویل در فاز ۱۱ پردیس بین ۲.۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان فروخته می‌شود. این قیمت برای واحدهای طبقات بالا رو به آفتاب با چشم‌انداز و دارای امکانات کامل که بعضی بخر و بفروش‌ها برای مشتری‌پسندی ایجاد می‌کنند تا ۳ میلیارد تومان می‌رسد؛ در حالی که سال گذشته فروشنده‌ها به کمتر از ۳.۸ میلیارد تومان رضایت نمی‌دادند.

برخی فروشنده‌های پول لازم پردیس در شرایط موجود واحدها را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از نرخ‌های متعارف بازار عرضه می‌کنند که برای این دسته از آپارتمان‌ها نیز به سختی مشتری پیدا می‌شود.

در پرند هم قیمت واحدهای مسکن مهر تا ۶۰۰ میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت آپارتمان در شهر جدید پرند از مرز۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان سال گذشته در حال حاضر به یک میلیارد تومان در مواردی کمتر از این رقم رسیده است.

هم‌چنین در شهر جدید هشتگرد واقع در استان البرز به همین ترتیب شاهد افت ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت مسکن در مقایسه با شش ماهه دوم سال گذشته هستیم. در این شهر نیز مشاوران املاک از رکود سنگین معاملات گلایه‌مند هستند.

آپارتمان در پردیس یک میلیارد تومان زیر قیمت پارسال!

آمار رسمی می‌گوید قیمت مسکن در تهران طی یک سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته و به ۸۵.۹ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. اما قیمت‌های پیشنهادی که سال ۱۴۰۱ روند صعودی عجیب و غریبی را طی می‌کرد در حال حاضر افت سنگینی را تجربه می‌کند. برخی مالکان آپارتمان در پایتخت از قیمت‌های قبلی کوتاه آمده‌اند. بنا به گفته مشاوران املاک در نیمه شمالی تهران قیمت‌های اعلامی مسکن تا ۳۰ درصد و بیشتر کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا