اقتصاد کلان

بازار سهام مثبت شد

پس از افت بازار سرمایه در روز گذشته امروز و در آخرین روز کاری هفته تالار شیشه‌ای سبز رنگ شد و شاخص کل با افزایش ۴۶۵۳ واحد به رقم دو میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار بورس در آخرین روز کاری هفته رشد کرد. این در حالی است که روز سه‌شنبه و پس از چهار رشد متوالی، این بازار دچار افت شده بود. روز چهارشنبه اما شاخص کل ۴۶۵۳ واحد افزایش داشت و در عدد دو میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد ایستاد.

همچنین بخوانید

شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۳۴۸ واحد به رقم ۶۳۹ هزار و ۲۹ واحد رسید.

امروز حدود ۱۷۵ هزار معامله به ارزش ۴۱۴۰ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

تاپیکو، شپنا و فملی به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. ذوب، فولاد و شستا هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

شاخص فرابورس ایران هم روز چهارشنبه ۲.۶ واحد افزایش  یافت و به ۲۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس ۹۳ هزار فقره و ارزش آن ۳۶۹۲ میلیارد تومان بود.

کگهر و ارفع بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس ایجاد کردند اما شاوان تاثیر مثبت داشت. خنور، زملارد و فرابورس هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز گذشته هیات عالی بانک مرکزی طی مصوبه‌ای حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رساند. همچنین مصوب شد؛ تملک واحد سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» توسط مؤسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی، به مدت حداکثر دو سال در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار» لحاظ نشود.

از سوی دیگر در پی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر انجام اقدامات سه‌گانه برای کمک به بازار بورس و تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بازار، دیروز بانک ملت برای واریز نقدینگی به صندوق توسعه بازار اعلام آمادگی کرد که با موافقت بانک مرکزی همراه شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا