بانکبانک و بیمه

امکان عودت ارز اربعین فراهم شد/ عرضه غیرحضوری ۹۷ درصد دینار عراق به زائران

از ۵ تا ۲۱ شهریور، امکان عودت ارز فراهم شده و زائران می‌توانند باقی مانده ارز خود را به نرخ روز مرکز مبادله به فروش برسانند.

به گزارش ایبنا، کامیار چگنی، کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی با اشاره به عرضه ۹۷ درصد ارز اربعین به صورت برخط توسط شبکه بانکی به متقاضیان گفت: پس از اتمام اربعین حسینی از روز ۵ تا ۲۱ شهریور ماه، امکان عودت ارز فراهم شده و زائران می‌توانند در صورت تمایل باقی ماندۀ ارز خود را از همان بانکی که تهیه کردند به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فروش ارز اربعین در سالجاری تا امروز بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شبکه بانکی ارز اربعین دریافت کرده اند، گفت: امسال با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم حدود ۹۷ درصد تهیۀ این ارز‌ها به صورت برخط و از طریق سامانه‌های معرفی شده از سوی بانک‌های عامل بوده است.

چگنی با اعلام اینکه در سال گذشته در اربعین حسینی حدود ۱ میلیون نفر ارز دریافت کردند، تصریح کرد: امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی این میزان ارائه ارز از طریق شبکه بانکی هستیم. همچنین در سال گذشته نیمی از زائران ارز خود را به صورت برخط تهیه کرده بودند که این میزان در سالجاری به حدود ۹۷ درصد رسیده است.

کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی در ادامه تأکید کرد: طی روز‌های آینده در استان‌هایی که منتهی به مبادی خروجی کشور به مقصد کشور عراق هستند، بانک‌های عامل موظفند تا شعب کشیک داشته باشند و ارز مورد نیاز زائران را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه عرضه ارز اربعین تا یک روز قبل از اربعین حسینی به زائران ادامه دارد، بیان کرد: بعد از اربعین حسینی از روز ۵ تا ۲۱ شهریور ماه نیز امکان عودت ارز از سوی زائران فراهم شده است. چنانچه زائران از زیارت برگشتند و تمایل داشتند، می‌توانند باقی ماندۀ ارز خود را از همان بانکی که تهیه کردند به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.

لازم به ذکر است فروش ارز اربعین امسال به دو شیوه آن‌لاین و حضوری انجام شد و براین‌اساس ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست‌بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می‌شود.

گفتنی است بیشترین ارز اربعین به زائرین حسینی ابتدا توسط بانک ملی، سپس پست بانک و پس از آن توسط بانک سپه عرضه شده است. بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی عرضه ارز اربعین قرار دارند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا