امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۰.۳ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد/ رشد ۱۴ درصدی واردات

گمرک اعلام کرد: در ۵ ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد و از گمرکات ترخیص شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ۵ ماهه سال جاری ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد و از گمرکات ترخیص شده و این میزان کالای اساسی وارد شده به کشور در ۵ ماهه سال‌جاری از حیث وزن ۱۴.۴ درصد و از لحاظ ارزش ۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش وزنی و ارزشی واردات کالاهای اساسی در این مدت مربوط به کنجاله سویا و گوشت قرمز گرم و بیشترین کاهش وزنی و ارزشی مربوط به گندم و روغن‌خوراکی بوده است.

همچنین در مدت زمان ذکر شده، واردات کنجاله سویا به لحاظ ارزش ۷۵۶ درصد و از حیث وزن ۹۲۹ درصد، گوشت قرمز گرم ارزشی ۶۹۰ و وزنی ۶۸۵ درصد با افزایش و گندم ارزشی ۸۰ درصد و وزنی ۷۲ درصد و روغن خوراکی به لحاظ ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۱۷ با کاهش روبرو بود.

لازم به ذکر است؛ ذرت با ۴.۶ میلیون تن، کنجاله سویا با ۱.۳ میلیون تن، انواع دانه‌های روغنی با ۱.۱ میلیون تن، جو با ۸۲۵ هزار تن و روغن خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۶۰۸ هزار تن، ۵ قلم اول کالاهای اساسی وارداتی در این مدت بودند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا