اقتصاد کلان

اقتصاد هند از جهان جلو خواهد زد؟

بر اساس یک نظرسنجی که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها کاهش می‌یابد، فعالیت‌های تجاری هند در ماه آگوست به دلیل قوی‌تر شدن صنعت خدمات، کاهش اندک رشد تولید را جبران کرد و روند رشد قوی را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این یافته‌ها نشان می‌دهد که هند عنوان سریع‌ترین رشد اقتصادی بزرگ خود را در سه ماهه‌های آینده علی‌رغم انتظارات از کاهش رشد اقتصاد جهانی حفظ خواهد کرد.

همچنین بخوانید

شاخص مدیران خرید ترکیبی هند که توسط S&P Global گردآوری شده است، مطابق با پیش‌بینی نظرسنجی رویترز، در ماه جولای نسبت به رقم نهایی ماه گذشته که ۶۰.۷ بود، اندکی به ۶۰.۵ سقوط کرد.

پرانجول بانداری، اقتصاددان ارشد هند در HSBC اظهار کرد که شاخص مدیران خرید ترکیبی هند در ماه آگوست اندکی کاهش یافت، اگرچه به طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین تاریخی باقی ماند. اگرچه رشد سفارش‌های جدید برای بخش تولید به ضعیف‌ترین میزان از فوریه تاکنون کاهش یافته است، اما سرعت رشد همچنان تند باقی مانده است که نشان‌دهنده تداوم تقاضای قوی و شرایط مطلوب بازار است. شاخص مدیران خرید خدمات از ۶۰.۳ در ماه جولای به ۶۰.۴ در این ماه افزایش یافت.

اگرچه رشد تقاضای کلی در ماه اگوست به پایین‌ترین حد سه ماهه کاهش یافت، اما همچنان قوی باقی ماند. با این حال، صادرات با کمترین نرخ از آوریل افزایش یافت که نشان دهنده تقاضای ضعیف جهانی است. قیمت‌های تولید با سرعت کمتری نسبت به ماه گذشته افزایش یافت. با این حال، قیمت‌های کالاهای تولیدی به سریع‌ترین افزایش در نزدیک به ۱۱ سال اخیر رسید.

رویترز گزارش کرد که تورم خرده‌فروشی هند در ماه جولای به پایین‌ترین حد خود در پنج سال اخیر کاهش یافت. نگرانی‌ها در مورد تورم و رقابت باعث شد که اعتماد تجاری برای ۱۲ ماه آینده در ماه اگوست کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا