بورسبورس اوراق

برای توسعه اقتصاد دیجیتال از ظرفیت بورس استفاده می‌کنیم

ستار هاشمی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین روز کاری خود بر استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای توسعه اقتصاد دیجیتال تاکید و اعلام کرد: بحث سرمایه گذاری و نقد شوندگی در کنار هم معنا پیدا میکند و این ظرفیت با استفاده از بورس امکان پذیر است تا ما به سمت اقتصاد دیجیتال برویم.

بورس دیجیتال - 2

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایران (سنا)، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم روز چهارشنبه ۳۱ مرداد با کسب ۲۶۴ رأی موافق از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت. او صبح روز پنج شنبه یکم شهریورماه با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادای احترام به شهدای گمنام در این وزارتخانه امور مربوط به مدیریت این وزارتخانه را از عیسی زارع پور وزیر پیشین ارتباطات تحویل گرفت.

ستار هاشمی در این مراسم با اشاره به برنامه های خود برای وزارت ارتباطات گفت: حسن کمی که در برنامه توسعه هفتم وجود دارد نشان از یک نگاه دقیق است که ما آن را پرقدرت دنبال می‌کنیم و این به ما کمک می کند بدون فوت وقت کار را شروع کنیم.

وزیر جدید ارتباطات گفت: باور ما این است که اقتصاد دیجیتال نیاز امروز کشور است و باید به سمتی برویم که از بورس نیز استفاده کنیم. بحث سرمایه گذاری و نقد شوندگی در کنار هم معنا پیدا میکند و این ظرفیت با استفاده از بورس امکان پذیر است تا ما به سمت اقتصاد دیجیتال برویم.

ایجاد بورس تخصصی؛ الزام قانون برنامه هفتم

این گزارش حاکی است: در قانون برنامه هفتم، ضمن هدف‌گذاری ۱۰درصدی سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی، الزامات قانونی تحقق آن همچون ایجاد بورس تخصصی و رسمیت یافتن دارایی‌های نامشهود پیش‌بینی شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا