اقتصاد کلان

اقتصاد ژاپن سر بلند شد

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت کارخانه ژاپن در ماه آگوست با توجه به نزول تقاضا کاهش یافت، اگرچه سرعت کاهش پایین بود، در حالی که بخش خدمات گسترش یافت و شرایط خوبی را در برخی صنایع نشان داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این نظرسنجی نشان داد که افزایش فشار قیمت‌ها و محدودیت‌های نیروی کار همچنان برای شرکت‌های ژاپنی به ویژه در بخش خدمات نگران‌کننده است. شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن از ۴۹.۱ در ماه جولای به ۴۹.۵ در ماه آگوست افزایش یافت. این شاخص برای دومین ماه متوالی زیر آستانه ۵۰ باقی ماند که رشد را از انقباض جدا می‌کند.

همچنین بخوانید

زیرشاخص سفارش‌های جدید در ماه آگوست با سرعت کمتری کاهش یافت، در حالی که با افزایش ظرفیت نیروی کار، شاخص تولید افزایش یافت.

شاخص مدیران خرید خدمات در ماه آگوست از ۵۳.۷ درجولای به ۵۴ افزایش یافت. شاخص مدیران خرید ترکیبی ژاپن که  فعالیت‌های بخش تولید و خدمات را با هم ترکیب می‌کند، در ماه اگوست به ۵۳ رسید که قوی‌ترین سطح از می ۲۰۲۳ از ۵۲.۵ در جولای بود.

این نظرسنجی پس از آن انجام شد که تولیدکنندگان ژاپنی در ماه آگوست نسبت به شرایط تجاری اطمینان کمتری پیدا کردند در حالی که خلق و خوی بخش خدمات به دلیل تقاضای ضعیف چین کاهش یافت.

رویترز گزارش کرد که اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم رشد کرد و از رکود در ابتدای سال به لطف افزایش مصرف و هزینه‌های سرمایه‌ای بازگشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا