اقتصاد کلان

اتوبوس حامل زائران غیر ایرانی، تحت پوشش بیمه قرار داشت

پیگیری‌های صندوق تامین خسارت‌های بدنی و دستگاه قضایی کشور نشان می‌دهد که اتوبوس حامل زائران غیر ایرانی که در یزد واژگون شد، تحت پوشش بیمه قرار داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سه روز پیش خبری در رسانه‌ها منبی بر واژگونی اتوبوس حامل زائران پاکستانی در یزد فراگیر شد. اتفاقی که شبیه به آن دفعات زیادی پیش آمده بود و اوضاع نابه سامانی را برای اقدامات پس از حادثه برای حادثه دیدگان به وجود می‌آورد. از تمام سرنشینان این حادثه که ۵۱ نفر گزارش شده بود، متاسفانه ۲۸ نفر در دم جان باختند و بقیه به مراکز درمانی منتقل شدند.
با توجه به اینکه این اتوبوس از خارج از کشور وارد ایران شده بود و حتی میزان ایمنی این نوع وسایل نقلیه مشخص نیست، داشتن بیمه نامه شخص ثالث امری مهم است؛ در واقع در صورت داشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر و در صورت هرگونه سانحه و آسیب، بیمه وظیفه جبران خسارت سانحه را به عهده دارد که در سال‌های گذشته به میزان کمتری با این الزام برای وسایل نقلیه که به مرزهای کشور وارد می‌شوند، مواجه بودیم؛ به طوری که پس از وقوع این حادثه گمانه زنی‌های بسیاری از افراد این بود که این اتوبوس و سرنشینان آن فاقد پوشش بیمه نامه بوده است.

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام دستگاه ذیربط، هم وسیله نقلیه و هم ۴۹ نفر مسافر آن بیمه شده بودند. این موضوع، نتیجه دستورها و پیگیری‌های مداوم صندوق تامین خسارت‌های بدنی و دستگاه قضایی درباره هرگونه ورود وسایل نقلیه به کشور بوده که حتی به مدت یک ماه نیز از آن نگذشته است.

اتوبوس حامل زائران غیر ایرانی، تحت پوشش بیمه قرار داشت

اتوبوس حامل زائران غیر ایرانی، تحت پوشش بیمه قرار داشت

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا