بورسبورس اوراق

رکورد تاریخی بازار گواهی سپرده طلا جابجا شد/ مرداد طلایی بورس کالا با معامله یک تن شمش طلا

رکورد ماهانه حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از زمان راه اندازی این بازار تاکنون با عبور حجم معاملات از یک تن در مرداد ماه شکسته شد تا رکوردی تاریخی در این معاملات به ثبت برسد. این ابزار مالی بورس کالا توانسته نزدیک به ۳۲ همت نقدینگی را به خود جذب کند.

همچنین بخوانید
بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از بورس کالا، معامله گران در مرداد ماه امسال رکورد تازه ای را در بازار گواهی سپرده شمش طلا به ثبت رساندند؛ به طوری که در مرداد ماه برای نخستین بار از ابتدای راه اندازی این ابزار (اسفندماه ۱۴۰۱) تاکنون حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از یک تن شمش طلا عبور کرد تا با رکوردشکنی دیگری در حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا، شاهد مردادی طلایی در این بازار باشیم.

به این ترتیب معامله نزدیک به ۳۰ کیلوگرم شمش طلا به ارزش هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه، حجم معاملات مرداد ماه به یک هزار و ۸ کیلوگرم افزایش یافت. پیش از این، بیشترین رکورد در حجم معاملات ماهانه مربوط به اسفند ۱۴۰۲ با معامله ۸۴۳ کیلوگرم شمش بود.

بررسی روند حجم معاملات ماهانه گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا نشان می دهد که از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۳ تن و ۷۰۰ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته که از این رقم ۴۴۶ کیلوگرم در فروردین ماه، ۷۵۵کیلوگرم در اردیبهشت‌ماه، ۶۹۱ کیلوگرم در خردادماه، ۸۰۰ کیلوگرم در تیر ماه و هزار و ۸ کیلوگرم در مرداد ماه معامله شد.

همچنین از ابتدای این معاملات تاکنون بالغ بر ۷.۹ تن شمش طلا به ارزش نزدیک به ۳۲ همت در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفته است.

به اعتقاد کارشناسان، دلیل استقبال معامله گران از این بازار به دلیل وجود مزایای متعدد همچون سهولت در معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبلغی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

هم اکنون ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق صندوق های طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند و این رویه نشان می دهد عموم مردم نیز در حال آشنایی با ابزارهای مالی طلا در بازار سرمایه هستند. به طوریکه امروز هر فردی می تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق های طلا یا گواهی طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند و دیگر ریسک های سنتی و قدیمی سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، کیفیت و عیار، مراجعه به بازار و … را نداشته باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا