انرژی

تولیدکنندگان نفت دریای شمال در آستانه مهاجرت دسته جمعی

تولیدکنندگان نفت و گاز انگلیس مانند «سریکا انرژی»، سرگرم بررسی انتقال فعالیت به کشورهایی مانند نروژ هستند که سیستم‌های مالیاتی پایدارتری دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی، صنعت نفت انگلیس سال‌های سختی را سپری کرده است. آینده هم نوید تغییر در جهت مثبت را نمی‌دهد. به نظر می‌رسد که همه امیدها برای این امر از بین رفته است و برخی از شرکت‌های حفاری نفت سرگرم بررسی مهاجرت به قلمروهای قضایی دیگر هستند تا بقای خود را در آینده تضمین کنند.

همچنین بخوانید

این موضوع یقینا درباره «سریکا انرژی» صدق می‌کند که یکی از بزرگترین تامین کنندگان نفت و گاز انگلیس است و میادینی را در دریای شمال اداره می‌کند. روزگاری، دریای شمال یکی از بزرگترین مناطق تولید کننده نفت و گاز در جهان بود.

دیوید لاتین، رئیس «سریکا انرژی» به تازگی با گفتن اینکه انگلیس اکنون از نظر مالی بی‌ثبات‌تر از هر جای دیگری در کره زمین است، نگرانی‌ها را برانگیخت. تلگراف به نقل از او نوشت: این شرکت به دنبال مکان‌های جدیدی برای سرمایه گذاری پول خود است و نروژ کشوری است که احتمالا می‌تواند مدل کسب و کاری خود را در آنجا بازآفرینی کند.

اظهارات این مدیر انرژی، موید آن است که دولت انگلیس به افزایش میزان ظرفیت بادی و خورشیدی در این کشور و تامین مالی این تقویت ظرفیت با استفاده از درآمد مالیات نفت و گاز متمرکز است. برنامه‌ها برای افزایش بیشتر مالیات بر درآمد بادآورده صنعت نفت و گاز و حذف مشوق مالیاتی که تولیدکنندگان را تا زمان دولت کِر استارمر در انگلیس نگه داشته بود، ممکن است آخرین ضربه را بزند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همچنین ابهاماتی نسبت به سیاست‌های انرژی آتی وجود دارد که اپراتورهای نفت و گاز دریای شمال را برای سرمایه گذاری در تولید داخلی، بی‌رغبت کرده است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، درآمد مالیاتی حاصل از صنعت نفت و گاز در سال گذشته، به نزدیک به ۱۰ میلیارد پوند رسیده است، اما ظرف پنج سال آینده به حدود ۲ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۸ کاهش خواهد یافت. این رقم برای تامین مالی هزینه گذار انگلیس به سوی انرژی پاک، کافی نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا