انرژی

دورنمای تیره تقاضا مانع صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا، تغییر چندانی نداشت اما با تشدید نگرانی‌ها نسبت به تقاضا و کاهش نگرانی‌ها نسبت به مشکلات عرضه، به سوی ثبت کاهش هفتگی پیش می رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت افزایش، به ۷۳ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون، حدود سه درصد و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، حدود پنج درصد کاهش یافته است.

هر دو شاخص اوایل هفته جاری، پس از این که دولت آمریکا برآورد خود از رشد اشغال در این کشور در سال میلادی جاری تاکنون را به میزان چشمگیری پایین برد، به کمترین رکورد از اوایل ژانویه سقوط کردند. این بازنگری منفی، نگرانی‌هایی را نسبت به رکود احتمالی در آمریکا برانگیخت که باعث آسیب دیدن تقاضا در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان می شود اما برخی از تحلیلگران می‌گویند واکنش به بازبینی آمار اشتغال، بیش از حد بوده است.

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: افت اخیر قیمت‌ها، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به فرود اقتصادی دشوار در آمریکا بود. با این حال، داده‌ها نشان داد بازار کار به جای کندی سریع اشتغالزایی، به تدریج آرام می‌شود. نشانه‌های تقاضای قوی، از این داده ها حمایت کرد.

داده‌های اقتصادی اخیر در چین، به کندی رشد اقتصاد این کشور و آهسته شدن تقاضای پالایشگاه‌های این کشور اشاره داشت. تجدید مذاکرات برای آتش بس در غزه هم نگرانی‌ها نسبت به احتمال اختلال عرضه را فرو نشاند و بر قیمت‌ها سنگینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از تحلیلگران می‌گویند قیمت نفت ممکن است در هفته‌های آینده پشتیبانی شود زیرا ذخایر جهانی، در دو ماه گذشته کاهش یافته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا