صنعت، معدن، تجارت

سهم ۴۳ درصدی صنایع کوچک از اشتغال/ ۶۷ شهرک صنعتی غیردولتی داریم

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن اشاره به سهم ۴۳ درصدی صنایع کوچک و متوسط از اشتغال کشور، گفت: در حال حاضر ۶۷ شهرک صنعتی غیردولتی داریم.

روح الله ابراهیمی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت صنایع کوچک اظهار کرد: صنایعی که زیر ۱۰ نفر در آن‌ها مشغول به کار باشند به عنوان صنایع کوچک شناخته می‌شوند، صنایعی که زیر ۵۰ نفر در آن اشتغال دارند صنایع متوسط و صنایعی هم که بالاتر از ۵۰ نفر در آن اشتغال دارند صنایع بزرگ تلقی می‌شوند.

همچنین بخوانید

وی افزود: ۹۴ درصد بنگاه‌های کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط مشغول به فعالیت هستند و ۴۳ درصد از حوزه اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر ۸۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی، ۳ منطقه ویژه اقتصادی و ۶۷ شهرک صنعتی غیردولتی در کشور داریم.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند به درگاه ملی مجوزهای وزارت صمت مراجعه و فرم اطلاعات اولیه را تکمیل کرده و بعد از دریافت جواز به شرکت‌های استانی مراجعه کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه گفت: به ازای تأمین هر یک لیتر آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان ۶۰ شغل ایجاد شده است. همچنین به ازای هر یک مگاوات برقی هم که تأمین کردیم ۹۰ شغل ایجاد شده و همچنین به ازای تأمین هر هزار متر مکعب گاز در شهرک‌های صنعتی حدود ۱۴۰ شغل نیز ایجاد شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: اگر از محل صرفه جویی و بهره وری در بخش کشاورزی به بخش صنعت اضافه کنیم قطعاً تحول بزرگی در بخش صنعت کشور ایجاد خواهد شد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: صنایع کوچک و متوسط در کشورهای مختلف دنیا سهم بسزایی در توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارند و در کشور ما نیز جزو پیشران‌های اقتصادی به شمار می‌روند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا