ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هوشمندسازی و برون‌سپاری خدمات پست ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در زمینه هوشمندسازی پست اقدامات خوبی انجام شده و  این روند را با قدرت و قوت دنبال خواهیم کرد، گفت: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه خبر خوبی است و باید تا آنجا که از نظر قانون اساسی امکان برون سپاری خدمات را داریم، از حداکثر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی استفاده کنیم.  

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، توسعه پست هوشمند از جمله مواردی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم چندی پیش به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار خود اعلام کرد. سیدستار هاشمی معتقد است در دنیای امروز که فناوری و دیجیتال سازی به سرعت در حال پیشرفت هستند، نقش خدمات پستی به عنوان یکی از زیرساخت‌های حیاتی برای توسعه کسب‌ و کارهای اینترنتی بیش از پیش اهمیت یافته است. از این رو تبدیل شرکت ملی پست ایران به یک نهاد پیشران در زمینه توسعه کسب‌ و کارهای اینترنتی و اتصال و یکپارچه سازی شرکت پست به عنوان اپراتور تحویل فیزیکی کالا به زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال از طریق دیجیتالی کردن بسیاری از فرآیندها، افزایش کارایی و کیفیت خدمات پستی، یکی از اهداف اصلی خواهد بود.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هوشمندسازی پست و وضعیت آن اظهار کرد: اقدامات خوبی در بحث هوشمندسازی انجام شده و ما این روند را با قدرت و قوت دنبال خواهیم کرد. 

وی افزود: موضوعی که توسط دوستان مطرح می‌شود در باب ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه است و عملا در قالب خرید سرویس به مجموعه شرکت ملی پست خدمت می‌دهند که این خبر بسیار خوبی است و باید این فضا را تسهیل کنیم.

هاشمی تأکید کرد: تا آن جایی که از نظر قانون اساسی امکان برون سپاری خدمت داریم، از حداکثر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌خصوصی  استفاده کنیم تا بتوانیم کیفیت را ارتقاء و هزینه‌ها را کاهش دهیم و طبیعتا به این ترتیب بتوانیم به بخش‌های معیشتی عزیزان در شرکت ملی پست کمک کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره مهم‌ترین و چالش‌های کارکنان پستی تشریح کرد: نکته‌ای که همه همکاران شرکت ملی پست به آن اشاره کردند، بیشتر مباحث درآمدی و معیشتی است که با نگاه و تدبیری که دوستان انجام داده‌اند، افزایش حقوق داریم اما امیدواریم که این موضوع را متناسب‌سازی کنیم و با شرایط تورم کمکی به همکاران صادق و زحمتکش پستی کنیم.  

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا